Rootsi pealinnas Stockholmis on elektritõukerataste arv kasvanud umbes 22 000 juurde ning kehv parkimiskultuur on viinud linna ideeni nõuda tõuksifirmadelt teenuse pakkumise õiguse eest raha.
Stockholmi tänavatele on selleks suveks jõudnud 22 000 elektritõuksi, mis on kaasa toonud terve kaebuste laviini linnakodanikelt. Foto: LIIS TREIMANN
"See ei käi nii, et täidame kõnniteed ja väljakud tõukeratastega. 22 000 tõukeratast on Stockholmi jaoks ilmselgelt mitu tuhat liiga palju," lausus Stockholmis liikluse eest vastutav linnaametnik Daniel Helldén.
Seadusepügal, mis lubas elektrilised tõukerattad kõnniteele, on toonud sinna ka jalgratturid, kes ei tunne end sõiduteel turvaliselt, ning jalakäijad tunnevad end ahistatuna. Kitsas ruum ajab suhted sassi.
Soomes lõppes sel nädalal üks elektritõukerattaõnnetus noore naise surmaga, Stockholm saab tõukside kohta kuus üle tuhande kaebuse, Oslo keelas tõuksisõidu alates kella 11 õhtul – kiiresti kasvanud elektritõukerataste arv tänaval paneb reguleerimise poole vaatama.
Seitsme penikoorma saabastega sarnaselt paneks võime tulevikku näha, mõtteid lugeda ja oskus parimaid inimesi meeskonda leida iduettevõtted juhtide sõnul kiirelt edasi liikuma ja kasvama ning aitaks investoritel üles leida ükssarvikuid, kelle tähelennule kaasa aidata.
Igal aastal saab mitukümmend tuleõnnetust alguse hooletust tuletööst. Kõige sagedamini tuleb seda ette ehitusobjektidel ja töökodades – keevitustööde käigus ei märka inimene enda ümber materjali, mis võib kiirelt süttida. Tuletööde tegemisel on teadmatus suur ja nõudeid eiratakse, kuigi paljudele ettevõtetele on koolitus kohustuslik.