Veebipoed manipuleerivad hindadega, turuosalistel ja tarbijakaitseametil sai mõõt täis
Sisustuskaupade müügiga tegeleva veebipoe ON24 juhataja Astrid Bachmann on tähele pannud, et mõned konkurendid petavad tarbijaid ja manipuleerivad hindadega. Sama on tähele pannud tarbijakaitse, mis andis teada, et võtab hindadega manipuleerimise nüüd karmimalt luubi alla.
Varsti jõustub uus kaubandusseadus, kus sooduskampaaniate tegemine praegusel kujul pole enam võimalik. Foto: Raul Mee
“Mööbliturul on selliseid müüjaid, kellel on näiteks justkui kogu aeg diivanite hinnad 50% allahindlusega,” ütles Astrid Bachmann. Teades mööbli valdkonna toodete hindasid, ei ole sellised allahindlused tema sõnul reaalsed. “Toimub tarbijate lollitamine. Loodetakse, et klient ostab tavahinnaga toote, ise arvates, et saab selle soodushinnaga,” ütles ta.
"Suur allahindlus - saapad 50% soodsamad!" Võib ju hästi kõlada, aga kui tegelikult maksavad 200eurosed saapad suure allahindluse ajal 100 eurot ainult sellepärast, et algne hind kergitati mõni nädal enne kampaaniat kunstlikult üles, peab kaupmees ettevaatlik olema. Selline manipuleerimine on kevadel jõustuva seaduse järgi veel rangemalt karistatud.
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”