2000. aastate alguses esimese roboti ostnud luksusvaipade tootja Valley OÜ omanik Aadu Juhkental peab seda investeeringut karjääri suurimaks ämbriks. "See oli üüratult kallis ja sobis rohkem mänguasjaks," sõnas ta Äripäeva teemaveebile Tööstusuudised.
- Aadu Juhkentali ettevõte Valley OÜ toodab vaipu näiteks kuningakodadele ja luksushotellidele. Foto: Valley OÜ
Ettevõte tegi robotiga tootmises paar aastat tööd ja otsustas lõpuks käsitsi tegemise kasuks. Juhkental tunnistas
Tööstusuudistele, et peab seda investeeringut oma senise karjääri suurimaks ämbriks. "Sellest jäi hinge ikka vägev okas," tunnistab ettevõtja.
Kui Aadu Juhkentali poeg Ingemar Juhkental ettevõtte tegemistega liitus, otsustati algselt kõrvale tõstetud robotile veel üks võimalus anda. Praegu ootab ettevõte juba oma seitsmendat robotit, mis on mõeldud ülisuurte vaipade tegemiseks. "Sel korral võtsime seda protsessi väga tõsiselt ja käisime roboti tootja juures oma kõige pretensioonikamate lõngadega," kirjeldas ta.
Miks peab nüüd Aadu Juhkental robotiseerimisest ainsaks ja õigeks teeks ellujäämisel, saab pikemalt lugeda
Tööstusuudistest.
Seotud lood
Välistalente vajavad järjest enam ka tööstusettevõtted, kuid nende siia meelitamine pole nii lihtne, kirjutab Work in Estonia programmi juht Anneli Aab.
Esimese kvartali majanduskasv oli tubli, ent paraku tuleb edaspidi olla valmis oluliselt nigelamateks numbriteks ja aasta teises pooles tõenäoliselt hoopis SKP languseks. Peamiselt jääb see aga analüütikute mureks, kuna ettevõtete käibed ja inimeste palgad jätkavad hooga kasvamist, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Swedbanki tööstusosakonna juht Raul Kirsimäe rääkis hommikuprogrammis, et ehkki tööstuste olukord on pandeemia järel ja sõja tõttu raske ning praegune kriis pandeemiast tõsisem, tuleb ettevõtete plaanidest välja ka posiiivseid uudiseid. Näiteks on esile kerkinud uued ja huvitavad turud, kuhu laienetakse.
Tööstusettevõtted tootsid aprillis püsivhindades 3,8% rohkem toodangut kui eelmise aasta samas kuus. Toodang suurenes kolmest sektorist kahes, töötlevas tööstuses 3,7% ja energeetikas 9,6%, kuid vähenes mäetööstuses 13%, teatas statistikaamet.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.