Eesti kaubavedajad ei saa kuude kaupa Venemaale sõita. Elektrooniline süsteem, mis pidi piiriületuse lihtsamaks muutma, lõi võimalused ebaausateks kuritarvitusteks, kurdavad transpordifirmad.

- Puuduste tõttu elektroonilises järjekorrasüsteemis ei saa transpordifirmad kaupa õigel ajal kohale toimetada. Foto: Andras Kralla
Kaubavedajad kurdavad enneolematute veokijärjekordade üle Eestist Venemaale. Kuid te ei näe neid rekade kujul tee servas, sest järjekorrad on elektroonilised. Aga koha saab selles süsteemis praegu kinni panna alles märtsiks.
„Mina ja meie autojuhid elame ja töötame Narvas, kuid peame vedama kaupa läbi Soome, maksma laeva eest ja tegema 500 km ringi – see läheb palju kallimaks,“ räägib Garant Transi peadirektor Igor Rabtsevitš Delovõje Vedomostile.
„4. detsembril ilmnes, et enne aastavahetust pole võimalik veoseid Venemaale viia, sest üheski piiripunktis polnud järjekorras kohti,“ räägib ettevõtte Aisance Estonia omanik Julia Gerassimova. „Kliendid on harjunud, et Tallinnast Peterburi läheb kaup kolm-neli päeva ja kui nad kuulevad, et 36 päeva, pole nad selleks muidugi valmis ja paluvad leida vähemalt mingisugusedki võimalused,“ jätkab ta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Baltikumi juhtiva energiaettevõttena paistab Ignitis Group silma nii oma tugeva kasvuloo, portfelli mitmekesisuse kui tugeva dividendipoliitikaga. Vilniuse börsil noteeritud ettevõte on suutnud IPOst alates kahekordistada oma kohandatud EBITDAt ja viiekordistada oma taastuvenergia portfelli, tagades seejuures atraktiivse dividenditootluse. Ignitis Groupi investorsuhete juht Aine Riffel-Grinkevičienė jagab, mis on ettevõtte senise eduloo taga ning mida võiksid investorid oodata lähiaastatel.