Vene bituumeni keeld muret ei valmista, sest tööd on niigi vähe
Värske sanktsioonipaketiga keelab Euroopa Liit Venemaa bituumeni sisseveo, mis siinsetele tee-ehitajatele ehitusmahu vähenemise tõttu suurt peavalu ei tohiks tekitada.
ASi TREV-2 Grupp juhatuse esimees Sven Pertens sõnas, et Venemaalt pärit bituumeni kasutamine on ebaeetiline, samas oli siiani neid asfaltbetooni tootjaid, kes seda tegid. Foto: Andras Kralla/Äripäev
TREV-2 juht Sven Pertens sõnas, et Venemaalt pärit bituumeni kasutamine on ebaeetiline, kuid samas nentis ta, et oli neid asfaltbetooni tootjaid, kes seda siiani tegid. Euroopa Liit pani kümnenda sanktsioonipaketiga sellele punkti.
Teedefirma Altos Teed on rasketehnika müügikeskkonnas Mascuses miljoni euroga müüki pannud asfalditehase, firma juht Tõnu Vilipuu ennustab teedeehitajatele raskeid aegu.
Rootsi suurfirma Nynas, mis on aastaid olnud suurim tee-ehituseks vajaliku bituumeni tarnija Eestisse, leppis mullu ligi 100 miljoni euro suuruse kahjumiga ning on ellu viimas kärpeplaani, et pikas plaanis tugevamaks saada.
Taristuehituse suuremates firmades võib ees oodata koondamislaine, sest töötajatele ei ole pakkuda piisavalt tööd. Väiksemaid ettevõtteid aga ohustab turuosaliste meelest suisa pankrot, kui firma ei suuda materjalide hinnatõusuga hakkama saada.
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.