Kliimaministeeriumilt karm kriitika: plaanitud automaks ei muuda sõidukiparki vähem saastavaks
Automaksu eesmärgiks on muuta Eesti sõidukipark keskkonnasõbralikumaks, kuid praegu väljapakutud lahendused seda eesmärki ei täida, leiab kliimaministeerium.
Kristen Michali juhitud kliimaministeerium vaatas automaksu plaanile kriitiliselt peale. Foto: Andras Kralla
“Leiame, et eesmärgi saavutamiseks peab mootorsõidukimaks võtma oluliselt rohkemal määral arvesse sõiduki keskkonnamõjuga seotud näitajaid,” seisab kliimaministri Kristen Michali allkirjaga hinnangus.
Praegusel kujul automaks ei vähenda Eestis autostumist, rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis automüügi tarkvara arendaja Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Igasugune ergutusmeede töötab siis, kui on selgelt näha, et ühte moodi käitumine toob tulu ja teistsugune mitte eriti. Transpordimaksu projekt liigub üldjoontes õiges suunas. Kuid ametnikud on selle väga keeruliseks teinud ja seetõttu ei tundu see siiamaani motiveeriv ja õiglane, kirjutab Delovõje Vedomosti peatoimetaja Polina Volkova.
Opositsiooni esindajad leiavad hoolimata rahandusministriga kohtumisest, et automaksu pole Eestis vaja kehtestada, kuna see suurendab niigi keerulisel ajal inimeste maksukoormust.
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.