Koroonaajal popiks saanud karavaniturismi võib paari aasta pärast oodata jahenemine, põhjuseks paljukardetud automaks, mille loojad ei ole arvestanud matkaautode spetsiifikaga.
Kindle OÜ juhatuse liikmed Karmo Aros (vasakul) ja Martin Toommula. Foto: Väinu Rozental
„Jah, oleme automaksu numbrid enda jaoks selgeks teinud. Kui aastamaks ei tekita veel hinnašokki, siis registreerimismaksu kohta paraku seda öelda ei saa,“ ütles Rakveres matkaautode müügi ja rendiga tegeleva ettevõtte Kindle OÜ juhatuse liige Karmo Aros.
Automaksu mõju riigieelarvele võiks esimesel täisaastal olla umbes 230 miljonit eurot ehk kaks korda rohkem, kui varem plaanitud. „Maks on lihtne, laia baasi ja väheste eranditega,” ütles rahandusminister Mart Võrklaev värsket eelnõu tutvustades.
Eestist on saanud paljuski Euroopa „romula“, kuhu saab vabalt tuua avariilisi ja muidu kahtlase taustaga pruugitud sõidukeid. „Need on probleemid, mis vajaksid kiiresti lahendamist, kuid nendega automaksu kavandades ei arvestata,“ nentis AMTELi tegevjuht Meelis Telliskivi saates „Logistikauudised eetris.“
Kuna automaks hakkab kehtima 2025. aastal, hakatakse järgmisel aastal ilmselt ostma vanemaid ja suuremaid autosid, et maksust pääseda, rääkis autovahendusplatvormi Mobile.ee keskkonna juht Silver Havamaa Äripäeva raadios.
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.