Nimetagem seda efektiivsuseks või laiskuseks, aga aju ei taha ideid välja mõeldes liiga palju energiat kulutada. Innovaatorid, juhid ja liidrid sellega ei lepi.
- Head ideed tulevad pärast mugavustsoonist väljumist. Foto: Scanpix/Panthermedia
Näiteks probleemi üle pead murdes ja sellele lahendust otsides haarab aju kõige hõlpsamalt kättesaadavama variandi. Isegi kui see pole alati parim lahendus.
Nii selgitab aju toimimist Baylori meditsiinikolledži neuroteadlane David Eagleman, vahendab Business Insider. Ta selgitas, et korraldab oma laboris aju laiskusest võõrutamiseks lihtsa harjutuse, mille idee laenas hõõgpirni leiutanud Thomas Edisonilt: kui ta mõnelt kolleegilt ideid või lahendusi küsib, ootab ta vähemalt 10 vastust, mitte ainult ühte. Seda põhjusel, et esimesena pähe tulev ei ole tingimata parim, vaid lihtsama vastupanu teed minek. „Aju valib kõige vähem energiat nõudva lahenduse,“ selgitas Eagleman.
Fenomeni illustreerimiseks palus teadlane ühel konverentsil osalejail kujutleda randa päikeseloojangul. Kui ta küsis, kui paljud mõtlesid näiteks lainete vahustele tippudele või puu otsas rippuvatele kookospähklitele, ei tõstnud keegi kätt. Ajud genereerisid lihtsaima võimaliku pildi.
Esimene idee prügikasti
„Uuendusteni jõudmise võti on seada kahtluse alla esimene idee ning see piltlikult öeldes tagasi saata,“ soovitas ta. Whartoni ülikooli psühholoogi
Adam Granti töö toetab tema nägemust.
Tema sõnul on võtmesõna järjekindlus. Lihtne on armuda oma esimesse ideesse ja pidada seda oma parimaks ning arvata, et ideed on otsas, kuid tegelikult ei ole. Ja alles siis, kui oled ilmsetest ideede genereerimisest juba väsimas, hakkad jõudma väärtuslikemateni, selgitas ta.
Nii soovitab ta näiteks ideekoosolekul koguda hulga võimalusi, millest saab elementaarse välja rookida ning originaalsele ja uuenduslikule keskenduda.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.