Kolmas koroonalaine hakkab kullerteenuste turul juba vaikselt tunda andma, kirjutab Itella Estonia tegevjuht Meelike Paalberg Äripäeva Infopanga kullerteenuste aastaraportile antud kommentaaris.

- Meelike Paalberg. Foto: Andras Kralla
Koroona on teinud kullerteenuste sektorist küll omamoodi eduloo, kuid selge on see, et kasvumull ei saa kesta igavesti. Alates maist, kui poed taas avati, on suur eufooria sektoris üle läinud ning mahtude kasvud on hakanud stabiliseeruma.
Leian, et selline kainenemine on tegelikult vajalik ja seda kas või turu korrastumise mõttes. Palju tuli juurde väikeseid tegijaid, kes tahtsid sellest kasvavast turust osa saada, samuti lisandusid turule need ettevõtted, kes varem tegelesid ainult kas toidujagamise või taksoteenustega.
Ma ei ütleks, et see oli halb, sest uued tegijad sundisid omakorda oma teenust muutma ka traditsioonilisi kullerfirmasid ja see on kokkuvõttes tulnud kasuks kõigile. Arusaadavalt ei olnud suured ettevõtted selliseks mahtude kasvuks ette valmistunud ning see nõudis tublisti ressurssi, et olukorraga toime tulla.
Samal ajal aga kasvas tänu uutele tulijatele turu ootus tarnekiiruse suhtes ehk suured pidid lahendama kaks probleemi korraga: käidelda mitmekordistunud kaubamahtu ja tõsta oluliselt paindlikkust ja tarne kiirust. See oli väga oluline muutus kullerteenuste turul, mis ilma koroonata ei oleks nii kiiresti toimunud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates sellest aastast peavad suur- ja börsiettevõtted oma keskkonna- ja ühiskonnamõjud avalikustama. See on üks esmastest sammudest kliimamuutuste vastu võitlemisel, aluseks 2015. aastal ÜRO-s vastu võetud Pariisi kokkulepe.