Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.
- Heily Aavik, Keit Alev ja Taavi Lehari räägivad saates alahinnatud strateegiatest, olulistest meediatarbimise trendidest ja sellest, kuidas jagada turunduseelarvet, kui kanalite valik laieneb. Foto: Erakogu
Turunduseelarve planeerimisel mängivad võtmerolli meediatarbimise killustatus, uued tehnoloogiad, näiteks tehisintellekt, ning globaalsete sündmuste mõju tarbimiskäitumisele. Noorem põlvkond tarbib meediat teisiti – nende jaoks on Tiktok ja sotsiaalmeedia peamised platvormid.
„Tiktok on tänaseks paljudele ettevõtetele suur võimalus, kuid alguses olid paljud ettevaatlikud,“ tõdes Heily Aavik ning meenutas, et aastaid tagasi pelgasid ettevõtted ka Facebooki konto loomist, mis on nüüd pigem turundusstandard.
Põhiküsimuseks on brändilojaalsuse hoidmine kiire tarbimise ajastul ning andmete ja loovuse tasakaalu leidmine. Saatekülalised rõhutasid, et lojaalsuse kasvatamine nõuab järjepidevat dialoogi tarbijatega. „Lojaalsus jääb oluliseks, kuid killustunud meediamaailmas peavad brändid oma sõnumeid täpsemalt sihtima,“ selgitab Lehari ning lisab, et kuigi andmed näitavad suuna, aitab loovus eristuda ja luua emotsionaalset sidet.
Saade pakub häid näpunäiteid, kuhu oma eelarvet järgmisel aastal suunata, ning hulgaliselt soovitusi kanalite valikuks, kui eelarve on piiratud. Saadet juhib Keit Alev.
Tiktokist, tapeedist ja Trumpist: kuidas luua turundustrateegia 2025. aastaks
Seotud lood
Agentuur La Ecwadori loodud büroomaailma TikToki kanal on eriline rekordiliste tulemuste, sealhulgas edukaima koolitarvete müügi tõttu, aga ka selle poolest, et sisu loomises osalevad ettevõtte võtmeisikud.
USA filmidest on tekkinud stereotüüp, kus perepoeg on tavaliselt see, kes ei viitsi tööd teha ja keegi teine peab selle tema eest ära tegema, kuid hüvesid saab sellegipoolest perepoeg. „Tegelikkuses tuleb aga pereettevõttes töötades palju rohkem pingutada, tõestamaks, et oma tööd tehakse tõesti hästi,“ tõdeb pereettevõttes La Ecwador meediajuhina töötav Kert Aavik.
Vaata, kes ja kus TOPis asetseb
TOPi võitnud agentuur nendib, et neil on kõikide inimeste aeg ja eesmärgid planeeritud. „Vahel tahaks tööle võtta hulle noori, kes ei ole veel välja kujunenud, kes võiks potentsiaalselt luua võimast uut väärtust, aga seda me endale lubada ei saa,“ ütles Tanki üks juhte Joel Volkov.
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.