Laevade maksusoodustustega Eestisse meelitamine kukkus läbi
Neli aastat tagasi lõi valitsus maksusoodustused, et meelitada Eesti lipu alla selleks aastaks üle 200 laeva. Reaalne tulemus on loodetust kordades väiksem, mistõttu on ministeerium järgmist soodustuste paketti välja töötamas.
Meremeeste ametiühingu juht Jüri Lember näeb, et rohkem mõjutab laevade Eesti lipu alla tulekut stabiilne maksukeskkond. Foto: Andras Kralla
Neli aastat tagasi otsustati laevu Eestisse meelitama hakata, kuna nähti, et iga uue laeva tulek Eesti lipu alla tooks riigieelarvesse maksutulu 45 000–240 000 eurot aastas.
Soome paadiomanike liidu arvates viib kavandatav paadimaks viia osa kallimaid jahte Soomest ära, esimesena tuleb kõne alla Eesti, kirjutab Yle uudisteportaal.
Läänemere siledas vees seisab ankrus naftatanker Oneiroi. Hiljuti vedas ta Vene naftat Primorskist Indiasse, seejärel tiirutas Araabia Ühendemiraatide, Sri Lanka ja Egiptuse vahel. Nüüd seisab ta teiste tankerite seas Eesti ranniku lähedal, oodates järjekorras, et siseneda jälle Venemaa sadamasse.