• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,03%5 950,37
  • DOW 300,18%43 949,71
  • Nasdaq −0,19%18 936,74
  • FTSE 1001,18%8 245,56
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,29
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,03%5 950,37
  • DOW 300,18%43 949,71
  • Nasdaq −0,19%18 936,74
  • FTSE 1001,18%8 245,56
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,29
  • 05.08.14, 08:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaa annab vastulöögilennukeeluga

Vastukaaluks Euroopa Liidu sanktsioonidele, mis sundisid lõpetama Aerolfoti odavlennufirma Dobrolet tegevuse, kaalub Venemaa ülelendude piiramist või suisa keelustamist oma territooriumilt Euroopast Aasiasse, kirjutas Vedomosti.
Lehe allika väitel algas jutt võimalikust ülelendude keelustamisest juba Euroopa Liidu esimeste sanktsioonide puhul, kuid viimaseks piisaks karikasse sai Dobroleti saatus, mis sai kaela EL sanktsioonid ning suure trahvi Ukrainast, mis kokkuvõttes sundis peaminister Dmitri Medvedevi patronaaži all sündinud ettevõtte tegevuse lõpetama.
Vastava otsuse peab vastu võtma valitsus ning praegu käivad läbirääkimised transpordi- ja välisministeeriumi vahel. Mõlema ministeeriumi esindajad keeldusid kommentaaridest. Samas pole otsus veel vastu võetud. Vedomosti kirjutas, et Venemaa peaministri büroo teatel pole sellised ettepanekuid laekunud, kuid välisministeeriumi allika sõnul ei jää Euroopa Liidu sammud vastuseta.
Just Venemaa poolt hõivatud Krimmi lendamiseks loodud Aerofloti tütar Dobrolet lõpetas sanktsioonide tõttu tegevuse esmaspäevast.
Lendudeks Euroopast Aasiasse kasutavad firmad kütuse kokkuhoiuks ja lennuaja vähendamiseks reeglina lühimat teed üle Venemaa (nn Transsiberi koridor), mille eest maksavad tasu Aeroflotile. Nii on võimalik võita ligi 4000 km lennuteed ja paarkümmend tuhat eurot reisi kohta. Vedomosti andmetel kogub Aeroflot ülelendudega ligi 300 mln dollarit aastas.
Suurimad ülelendude eest maksjad on Euroopa hiiud Lufthansa, British Airways ja Air France. Väidetavalt on Lufthansa arvutanud võimalikuks kahjuks ligi 1 mld eurot juhul, kui sanktsioonid kestavad kolm kuud, kuid sellele kinnitust lehel saada ei õnnestunud. Ametliku kommentaari võimaliku arvutuste, tehtud järelpärimiste või hinnangute kohta Saksamaa välisministeerium ei andnud. Lufthansa, sarnaselt British Airwaysiga, loobus kommentaaridest. Samuti ei vastanud Vedomosti päringule Euroopa Komisjoni president Jose Manuel Barroso ja transpordivolinik Siim Kallas. Kommentaarides keeldusid ka Air France ja Prantsusmaa välisministeerium.

Seotud lood

Arvamused
  • 06.09.14, 09:11
Ähvardus: Siberi-ülene lennukeeld
Euroopa Liidule vastusanktsioonidega üles astuv Venemaa on viidanud muu hulgas Siberi-üleste lendude keelamisele, ehkki tegelikkuses seda tõenäoliselt teha ei soovita, kirjutab lennundusspetsialist ja airPetersoni juht Toomas Peterson.
Börsiuudised
  • 06.08.14, 09:30
Lennukeelu oht paiskas langusesse
Oht, et Venemaa võib Euroopa lennufirmadele kehtestada ülelennu keelu, paiskas ettevõtete aktsiad langusesse. Kõige rohkem said rappida Aeroflot ja Finnair, kirjutas ärileht Vedomosti.
Uudised
  • 06.08.14, 09:50
Putin alustabvastulöökidega
Venemaa president Vladimir Putin andis valitsusele korralduse töötada ELi ja USA sanktsioonide vastu välja Venemaa enda sanktsioonid lääneriikide vastu.
Uudised
  • 04.08.14, 08:33
Sanktsioonid tegid  lennufirmale lõpu
Venemaa odavlennufirma Dobrolet teatas, et lõpetab 4. augustist sanktsioonide tõttu kõik lennud.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele