Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Porsched diislit enam ei rüüpa

    Viidates olematule tarbijanõudlusele ja elektrilise tuleviku suhtes valitsevale kindlusele, on Porsche ametlikult teatanud diiselmootorite pakkumise lõpetamisest pärast üheksa aastat kestnud tootmist. Esimene diiselmootoriga Porsche oli aastal 2009. valminud Cayenne ja viimaseks jäävad Macan S Diesel ja Panamera 4S Diesel.

    Uudis saabus varsti pärast eelmist teadaannet, milles Porsche andis teada, et kahekordistab oma elektrifitseerimiseelarve 6 miljardi euroni. Diiselmootorite kasutamise lõpetamine on järjekordne märk autotootja kindlameelsest keskendumisest elektri- ja hübriidmootoriga sportautode ja luksusmaasturite tootmisele.
    “Diiselmootorid mängisid traditsiooniliselt teisejärgulist rolli Porsche jaoks,” ütles Porsche Põhja-Ameerika korporatiivse kommunikatsiooni mänedžer Marcus Kabel oma e-kirjas The Drive'ile. “Porsche ei arenda ega ehita ise diiselmootoreid. Praegu diiselmootoriga mudelite nõudlus langeb ning huvi hübriid- ja bensiinimootoritega mudelite vastu on oluliselt suurenenud. Porsche on teinud muutusi oma tootmise planeerimises ja on seadnud tootmise lõpetamise kuupäevaks diisel-Macan S-i jaoks 15. veebruari 2018. See otsus tähendab, et kõik tellimused Macan S Dieseli sõidukile on tootmisprogrammist juba välja võetud.”
    “Ameerika Ühendriikides oli Cayenne ainus Porsche mudel, mida diislina pakuti,“ ütles Kabel. “3. novembril 2015 otsustas Porsche Cars North America vabatahtlikult 2014 kuni 2016 mudeliaastate Porsche Cayenne'i diiselmootoriga sõidukite müügi lõpetada. Edaspidi keskendume tehnilisi tipplahendusi pakkuvatele bensiini ja hübriidajamitele, aga ka elektrimootoritele. Me ei paku enam tulevikus USAs diiselmootoreid.”
    The Drive'ile paistab, et Porschest huvituvatele autojuhtidele ei paku diiselmootorid mingit huvi. Kõneisik ütles ka, et otsusest moodustas olulise osa ka tarkvarauuendus, mille üle “kohalike võimudega konsultatsioone peetakse”. Teisisõnu pole Porschel mõtet arendada diiselmootoreid, mis heitmenormidega kaasas käia suudaksid.
    See pole iseenesest suur üllatus, aga on siiski oluline märk diiselmootorite tuleviku kohta. The Drive ennustas toimuvat juba varem, kui 2019. aastaks värskenduse saava Porsche Cayenne'i mootorivalikus enam diiselmootorit ei pakutud. Kuna Porschel pole erilist ajalugu diiselmootoritega, kui just kunagised traktorid kõrvale jätta, arvab The Drive, et ainult kümme aastat tagasi välja ilmunud diisel-Porschet ei jää keegi eriti taga igatsema.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Poolemiljardiline plaan: Eesti ettevõtted viivad Ukrainas ellu ennenägematut projekti
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.