Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maailma kalleim maastur

    Uus Rolls-Royce Cullinan on maailma kõige suurem, raskem, kallim, luksuslikum, suurejoonelisem ja peenemalt viimistletud ekstravagantne maastur.

    Kui ikka justkui Panteoni sambaid meenutav iluvõre sulle tahavaatepeeglist vastu vaatab, võib see mõjuda üsna hirmutavalt, ja sa teed kõik, et selle teelt kaduda, kirjutab autoveeb Car. Just sellisest sõidukist on Rolls-Royce ja tema varakad kliendid unistanud.
    Ilmselt on uus masin ka kõigi aegade kõige mugavam ja vaiksem maastikuauto. Kuid ilus ta pole. Ja Rolls-Royce ei ürita seda isegi ümber lükata.
    Masina siluett meenutab rohkem Londoni taksot kui lukskupeed. “See ei ole armas auto,” tunnistab disainidirektor Giles Taylor ja paaritunnise vestluse jooksul ei lipsa sõna “kaunis” tema huultelt kordagi. Küll aga kasutab ta sõnu: funktsionaalne, suur, tugev, superluksuslik, mitmekülgne, kõikjale sobiv, juhtiv, sõdalast meenutav.
    Autost esimest korda rääkides nimetas Rolls-Royce seda lihtsalt kõrgete külgedega sõidukiks - ja see ei tähenda automaailmas mõistagi mingit erilist kõrgmoodi. Moe asemel lubab Rolls “pingevaba sooritusvõimet” ja takistuste ületamise võimet mudas ja jõgedes, kõrbes, kaljustel mägedel, džunglis, lumel ja liivadüünides. Jah, masin on tõepoolest maastikule mõeldud.
    Õhkvedrustus, reguleeritav sõidukõrgus ja aktiivne vedrustus ühes teed jälgiva kaameraga teevad sellest Rollsist kõige mugavama ja vaiksema maasturi maanteel ja maastikul. Väljaanne Car jääb Rolls-Royce'i lubadusi ka uskuma, meenutades ettevõtte osavust mugavate, rafineeritud ja sõitjat tõeliselt hellitavate masinate tootmisel.
    Tõenäoliselt saab Cullinanist siiski igapäevane linna-Rolls, mis teeb oma rattaid mudaseks sama tihti kui tema omanik oma käsi. Tegevjuht Torsten Müller-Ötvös väidab, et auto on ideaalne laste kooli sõidutamiseks (kuigi Rollsi omanike lapsi viivad kooli lapsehoidjad). Auto sobib nii ametlikuks kui kogu pere kasutuseks - võid minna kalale või panna koerad pakiruumi. See on toimekas Rolls-Royce.
    Nendele, kes pakiruumi Louis Vuittoni koti ja labradoriga jagamise peale nina ei kirtsuta, on autol pakkuda elektri jõul luugist välja surisevad istmed, millelt jalgu kõlgutades näiteks mingit peenemat sorti spordivõistlust jälgida.
    Kuigi väljast vaadates pole auto kuigi ilus, on interjöör siiski suurepärane.
    Tehnika poolelt vaatab auto alt vastu Phantomile sarnanev “Architecture of Luxury” alumiiniumist platvorm ja tuttav 6,75liitrine V12 mootor. Ka käigukast on sama kaheksakäiguline ja Phantomilt pärit, aga jõud pääseb sel korral läbi BMW xDrive elektroonilise 4x4 süsteemi nelja ratta. See aitab suurt autokolakat kitsastes kohtades manööverdada.
    Kõik kerepaneelid on alumiiniumist. Tagauste hinged asuvad margile iseloomulikult hoopis taga - just nagu Phantomil või Ghostil -, et peenest sõidukist väljumist lihtsamaks teha. Masin on raske, 2,66 tonni teeb sellest raskeima tootmises auto.
    Ilmselt saab sellest mudelist kõige paremini müüv Rolls-Royce, samamoodi nagu on Bentayga Bentley jaoks. Vähemasti 313 000eurone hind teeb sellest ka maailma kõige kallima maasturi - just nagu tulevased omanikud soovisid.
    Foto: Rolls-Royce
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Suur galerii: Eduka Eesti auhinnasadu uhiuuel äripinnal
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.