Eile avas Äripäev toidu- ja joogitootjate TOPi avaldamisega oma tänavuse edetabelite hooaja, mille tipphetkeks kujuneb eeldatavasti nagu eelmistelgi aastatel tänavu septembri lõpus ilmavalgust nägev Rikaste TOP – väljaanne, mida lai avalikkus pikisilmi ootab, loeb ja kommenteerib.
Ent lähema aasta jooksul jõuab Äripäeva kaante vahel jõuab majandusest huvitatud lugeja lauale palju enamat. Äripäev, mis kogub regulaarselt ettevõtete majandusandmeid ja koostab nende põhjal edukamate reastusi 1993. aastast peale, seab tänavu ettevõtteid ritta ümmarguselt 70 edetabelis. Tulemas on edetabelid käibe ja töötajate arvu poolest suuremate sektorite kohta, samuti 15 maakonna-TOPi, mis tõstavad esile ja tutvustavad maakondade parimaid. Novembri lõpus ilmub TOPi-aasta tuntumaid kaubamärke ja pikemaid ettevõtluse tunnustamise traditsioone – Eesti Edukamate Ettevõtete TOP ehk TOP100.
Miks me seda teeme? Edetabelid on omamoodi autahvel ettevõtja tunnustamiseks. TOPid tõstavad esile oma ala parimaid – edukamaid, kiiremaid, nutikamaid, efektiivsemaid, kasumlikumaid jne. See on oluline ja Äripäevale alati südamelähedane olnud missioon. Märkamine ja tunnustus on sageli see, millest ettevõtjal enim puudu. Järelekontrollitud ja puhtalt arvulistele näitajatele tugineva – st subjektiivsuse välistava – info avaldamisega anname märkamise ja tunnustamise võimaluse ka laiale avalikkusele.
Nii mõnelgi juhul võib edetabelis heale kohale jõudmine olla üllatus ettevõtjale endale. Eestlasliku tagasihoidlikkusega vaikselt oma asja ajav ettevõtja võib äkki teada saada, et on turul märksa olulisem tegija, kui on seda seni talle kätte saadava info põhjal ette kujutanud. TOPide jälgimine paigutab majanduse arengu värskesse konteksti ning annab mõtteainet paljude elualade esindajatele, mitte vaid majandusest huvitatud lugejatele.
Ettevõtja saab Äripäeva TOPide jälgimisega mitmesugust kasu. Esiteks, ta saab süstematiseeritud ja objektiivse pildi oma tegutsemisvaldkonnast või piirkonnast. Kasulik on teada, kes on minu valdkonna/piirkonna suuremad ja kiiremad, pisemad ja aeglasemad – kes on vedurid ja kes pidurid. Teiseks koondavad TOPid väärtuslikku infot võimalike koostööpartnerite ja konkurentide ning nende käekäigu kohta. Kolmandaks annavad TOPid hea võimaluse positsioneerida oma ettevõte turul ja prognoosida väljavaateid. Laiem pilt annab suurepärase aluse visiooni kujundamiseks, strateegia paikapanemiseks ning nii lähemate kui ka kaugemate eesmärkide sõnastamiseks. Ettevõtjale on kindlasti kasulik tunda oma sektori arengut aja jooksul, sest olnu mõtestamine annab head eeldused tuleviku kujundamiseks. Mida enam info põhjal tulevikuplaan sünnib, seda parem see on.
Suurim ei pruugi olla parim. Oluline on märkida, et TOPi võitjaks ei pruugi alati sugugi osutuda käibelt suurim. TOPide koostamise metoodika arvestab lisaks absoluutnäitajatele ka kasvu ja arengut: st seda, mis teeb rikkamaks. Põhimõttelise tähtsusega TOPid väärtustavad läbipaistvat ja avatud ettevõtlust: mida rohkem on adekvaatset ja mõõdetavat infot Eesti ettevõtluse kohta, seda paremaks muutub ettevõtluskeskkond. Läbipaistev ettevõtluskeskkond on väärtus, mille eest Äripäev seisab alates päevast, mil ilmuma hakkas.
Autor: 1185-aripaev
Seotud lood
Tallinna halduskohus jättis rahuldamata Villu Paveltsi hagi Andmekaitse Inspektsiooni ja Äripäeva vastu.
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi
Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele