Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: magasin soodsa lennu maha

    Teravate väljaütlemiste poolest tuntud Ryanairi juht Michael O'Leary on hoidnud ettevõtet õigel kursil.Foto: EPA

    Ei ole midagi hullemat kui soodsast lennust maha jääda. Ometi just nõnda õnnetult läks minuga, sest jätsin õigel ajal ostmata Euroopa odavlennufirmade aktsiad, kurvastab Äripäeva loodud investor Toomas.

    Minu radaril on mõnda aega olnud Euroopa suurim odavlennufirma Ryanair Holdings ja sellele turuosalt järgnev EasyJet. Silmanurgast olen aga jälginud ka norrakate odavlennufirma Norwegian Air Shuttle’i käekäiku.
    Kui juba mõnda aega kuuleb ülepäeviti uudiseid sellest, kuidas tavalennufirmad kärbivad kulutusi ja üks töötajate palgastreik ajab teist taga, siis odavlennufirmade lendude täituvus on olnud imehea, kallimatelt konkurentidelt napsatatakse kliente ja üha enam panustatakse ärireisijate püüdmisele. See kõik kajastub ka aktsiate hinnagraafikutes.
    Sektorilt võimas aktsiaralli
    Sektori kõige suurema tõusu on teinud iirlaste Ryanairi ja Oslo börsil noteeritud Norwegiani aktsiad. Viimase poolaasta jooksul on mõlema ettevõtte aktsiad rallinud üle 30% ja 12 kuu lõikes ligi 100%. EasyJetil on vastu panna 12 kuu lõikes 40% suurune tõus.
    Ei pea olema majandusprofessor, taipamaks, et lisaks ajas aina kasvavale reisihuvile on nii Euroopas kui ookeani taga üheks peamiseks tõusumootoriks olnud kukkunud toornafta hind.
    Võrreldes praeguse hinnatasemega, maksab lõviosa lennufirmadest kütuse eest siiski oluliselt krõbedamat hinda. Näiteks Ryanair on kuni järgmise aasta märtsini ette fikseerinud 90% oma kütusevajadusest, makstes 91 dollarit barrelist ehk pea kaks korda enam hetke spot-hinnast. Kütusekulu moodustab sektori kogukuludest ligi kolmandiku. Mõnel juhul enamgi.
    Tulevik on lootusrikas
    Reisisõbrast investorina kuulub Euroopa lennufirmadest minu suurim sümpaatia just Ryanairile, mis paistab omas nišis konkurentide seas positiivselt silma. Ettevõtte ärimudel on end aja jooksul õigustanud ja kindlasti on võita ka hiljutisest otsusest parandada klienditeenindust.
    Samuti laienetakse piisavalt agressiivselt ja numbrid annavad kinnitust üha suuremast reisijate arvu kasvust – ainuüksi juulis veeti 10,14 miljonit reisijat, mis on kontserni teatel ühe kalendrikuu kohta lennutranspordi ajaloos ainukordne.
    Ettevõtte esimese kvartali kasum kasvas neljandiku võrra, 245,1 miljonile eurole ning kogu aasta numbrid peaksid vastama kõige positiivsematele prognoosidele. Pikaajalise investori jaoks on ka suures plaanis seis soodne, sest ametlike prognooside järgi peaks kogu sektoris lennureisijate arv järgneva paarikümne aastaga enam kui kahekordistuma.
    Ryanairi aktsia puhul teeb viimase aasta kiire tõus siiski ettevaatlikuks ja see on konkurentidega võrreldes muutunud märgatavalt kallimaks. Et lennufirmade aktsiad on olnud ajalooliselt üsnagi volatiilsed, ootan praegu rahuliku südamega paremat ostukohta. Minu ostunimekirjas on ettevõttel igal juhul kindel koht olemas.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Lihavõttepühad kõigutasid Tallinki sõitjate arvu kuuendiku võrra
Tallinki reisijate ja sõiduautode veomaht kahanes aprillis, ettevõte toob põhjuseks lihavõttepühad.
Tallinki reisijate ja sõiduautode veomaht kahanes aprillis, ettevõte toob põhjuseks lihavõttepühad.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Poolemiljardiline plaan: Eesti ettevõtted viivad Ukrainas ellu ennenägematut projekti
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.
Monese kaasas raha ja teeb ettevõttes järgmised ümberkorraldused
Eesti juurtega fintech ettevõte Monese ja ettevõte XYB on kaasanud uut raha ning jätkavad kahe sõltumatu ettevõttena ja uue omanike struktuuriga.
Eesti juurtega fintech ettevõte Monese ja ettevõte XYB on kaasanud uut raha ning jätkavad kahe sõltumatu ettevõttena ja uue omanike struktuuriga.