Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtted ei ole rahul Hollande'iga

    Prantsuse autotootja Renault teatas, et kui president Francois Hollande soovib, et riigis toodetaks rohkem autosid, tuleb tegelda kõrgete tööjõukulude ja jäikade tööseadustega, vahendab Bloomberg.

    Prantsuse suuruselt teisest autotootjast kuulub 15 protsenti riigile, kuid vaid vähem kui veerand 2,83 miljonist toodetud autost on valmistatud Prantsusmaal.
    „Sama Clio IV tootmine Prantsusmaal on 1300 eurot kallim kui Türgi tehases ja pool sellest vahest tuleb tööjõukuludest,“ ütles Renault tegevjuht Carlos Tavares. „Küsimus ei ole ainult kuludes, vaid ka paindlikkuses.“
    „Kõik nõustuvad, et Prantsusmaal on probleeme kulukonkurentsis ajal, kui Hispaanias ja teistes perifeeriamaades kärbitakse palku,“ ütles Exane BNP Paribasi peaanalüütik Pierre-Olivier Beffy. „Prantsuse valitsus on vaadanud kümme aastat, kuidas kärpida tööjõukulusid.“
    Airbus SASi emafirma EADSi endine juht Louis Gallois koostas valitsuse tellimusel raporti, kuidas muuta Prantsusmaad konkurentsivõimelisemaks. Nüüd testitakse Hollande'i, kui kaugele ta on valmis minema raportis kirjeldatuga.
    Gallois' raport on oluline nii poliitiliselt kui majanduslikult. Ta diagnoosis, miks oli Prantsusmaal mullu rekordiline 73 miljardi eurone väliskaubanduspuudujääk ja miks ei ole Prantsuse majandus kasvanud juba vähemalt kolm kvartalit. Ta ütles juulis, et Prantsusmaal on vaja konkurentsivõime šokki, kärpides 50 miljardi euro võrra tööjõumakse, muutmaks Prantsuse eksporti atraktiivsemaks.
    „Ma olen väga pettunud, et pean kuulma konkurentsivõime trajektoorist, mitte konkurentsivõime šokist,“ ütles suusatootja Groupe Rossignoli juht Bruno Cercley ajakirjale L’usine Nouvelle. „Sellega on tõesti kiire. Ma näen äriliidrite hiiglaslikku muret.“
    „Võtmeküsimus on, kas tööandjad ja ametiühingud jõuavad kokkuleppele,“ ütles Eurasia Groupi analüütik Antonio Barroso. „Praegu tundub, et nad elavad erinevatel planeetidel.“
    Le Parisien kirjutas, et Gallois soovitas Hollande'il kaotada kümmekond aastat kehtinud 35tunnise töönädala piirang. Peaminister Jean-Marc Ayrault ütles 35 tunni seaduse kohta, et miski ei ole tabu.
    „Ei ole mingit küsimust, et me kaaluksime töönädala ümbervaatamist,“ ütles CFDT ametiühingu peasekretär Francois Chereque. „Kui valitsus tahab ajada CFDT tigedaks, siis on nad leidnud just õige teema.“
    Kui Saksamaal on tööjõukulud püsinud terve aastakümne peaaegu muutumatuna, siis Prantsusmaal on need tõusnud 19 protsenti. Prantsuse osa euroala ekspordis on kahanenud 3,5 protsendi võrra, selgus Coe-Rexecode uurimusest, mille kohaselt on Prantsusmaa kaotanud enim eksporti.
    Sel perioodil on tegevuskasumimarginaal kahanenud pea 40 protsendi võrra, mis on piiranud investeeringuid ja jätkusuutlikku kasvu, selgus Groupe des Federations Industrielles'i uuringust. Saksamaal on samal ajal tegevuskasumimarginaal kasvanud 40 protsendi võrra.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
UK jagas kümneid litsentse fossiilsete kütuste puurimiseks
Põhjamerel võib naftapuurimine jätkuda kuni kümme aastat üle Suurbritannia valitsuse 2050ndaks aastaks seatud net zero tähtaja, sest fossiilkütuste ettevõtetele on jagatud kümneid uusi litsentse.
Põhjamerel võib naftapuurimine jätkuda kuni kümme aastat üle Suurbritannia valitsuse 2050ndaks aastaks seatud net zero tähtaja, sest fossiilkütuste ettevõtetele on jagatud kümneid uusi litsentse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Suur galerii: Eduka Eesti auhinnasadu uhiuuel äripinnal
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Kakao hind on võtnud suuna alla
Kakao hind on kukkunud rekordkõrgest tasemest viiendiku võrra ning esmaspäeval kukkus kakao hind 17% ühel kauplemispäeval.
Kakao hind on kukkunud rekordkõrgest tasemest viiendiku võrra ning esmaspäeval kukkus kakao hind 17% ühel kauplemispäeval.