Kiirlaenu reklaami kaotamine televisioonis ja raadios probleeme ei lahenda, ütles Skymedia peadirektor Ilmar Kompus.
- Skymedia peadirektor Ilmar Kompus Foto: Meeli Küttim
Valitsus
otsustas täna toetada reklaamiseaduse muutmise eelnõu, millega keelatakse eraisikutele suunatud krediiditeenuse reklaamimine raadios ja televisioonis ning oluliselt piiratakse kõikide tarbimislaenude reklaami sisu.
Skymedia peadirektor Ilmar Kompus ütles, et kiirlaenuturg vajab reguleerimist ja liiga paljud inimesed on jäänud laenude hammasrataste vahele, kuid planeeritav eelnõu ei lahenda probleemi. Tema sõnul ei tule kiirlaenuga kaasnevad probleemid reklaami ulatusest, vaid puudulikust seadusandlikust regulatsioonist nii teenusepakkujate järelevalve teostamisel kui ka probleemidesse sattunud klientide kaitsel. „Kas reklaami keelamine välistab uute lihtsameelsete ohvrite kasutamise raha laenamisel? Kahtlen sügavalt,“ ütles Kompus.
Kompus lisas, et Eesti Ringhäälingute Liit on oma analüüsis majandusministeeriumile hinnanud kiirlaenureklaamide mahuks televisioonis ja raadios umbes 3,6 miljonit eurot aastas. „Olukorras, kus üldine majanduskliima ei ole ülemäära kindlustunnet tekitav, mõjuvad sellised tulubaasi kinnikeeramised masendavalt,“ ütles ta. Kompuse sõnul pole ringhäälingu organisatsioonidel mingit võimekust tekkivat auku millegagi kompenseerida, seega sunnib selline asjade kulg ettevõtteid veelgi enam oma kulubaasi kriitiliselt üle vaatama.
„Planeeritav käik on mõneti populistlik ja lihtsama vastupanu teed minemine ilma probleemi sisuliselt arutamata,“ ütles Kompus. Samuti on tema sõnul kahetsusväärne, et taas kord pannakse elektrooniline meedia ebavõrdsesse olukorda võrreldes muu meediaga, sest trüki- ja välimeedias keeldu ei planeerita.
Seotud lood
Kiirlaenufirma Raha24 OÜ tegevjuht Martin Kolu nõustus teistega ja märkis, et valitsuse otsus keelata kiirlaenureklaamid televisioonis ja raadios on läbimõtlematu ega saavuta soovitud tulemust.
Majandusminister Urvo Palo sõnul kaalub kiirlaenu reklaamile rangemate piirangute kehtestamisega kaasnev positiivne mõju üles võimaliku negatiivse mõju laenu väljastavatele ettevõtetele.
Kiirlaenureklaamide keelamine tele- ja raadioeetris toob kaasa reklaamide hinnatõusu, ütles Kanal2 peadirektor Urmas Oru.
Valitsus muutis reklaamiseadust, keelates kiirlaenu reklaami raadios ja televisioonis.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.