Kiirlaenu reklaami kaotamine televisioonis ja raadios probleeme ei lahenda, ütles Skymedia peadirektor Ilmar Kompus.

- Skymedia peadirektor Ilmar Kompus Foto: Meeli Küttim
Valitsus
otsustas täna toetada reklaamiseaduse muutmise eelnõu, millega keelatakse eraisikutele suunatud krediiditeenuse reklaamimine raadios ja televisioonis ning oluliselt piiratakse kõikide tarbimislaenude reklaami sisu.
Skymedia peadirektor Ilmar Kompus ütles, et kiirlaenuturg vajab reguleerimist ja liiga paljud inimesed on jäänud laenude hammasrataste vahele, kuid planeeritav eelnõu ei lahenda probleemi. Tema sõnul ei tule kiirlaenuga kaasnevad probleemid reklaami ulatusest, vaid puudulikust seadusandlikust regulatsioonist nii teenusepakkujate järelevalve teostamisel kui ka probleemidesse sattunud klientide kaitsel. „Kas reklaami keelamine välistab uute lihtsameelsete ohvrite kasutamise raha laenamisel? Kahtlen sügavalt,“ ütles Kompus.
Kompus lisas, et Eesti Ringhäälingute Liit on oma analüüsis majandusministeeriumile hinnanud kiirlaenureklaamide mahuks televisioonis ja raadios umbes 3,6 miljonit eurot aastas. „Olukorras, kus üldine majanduskliima ei ole ülemäära kindlustunnet tekitav, mõjuvad sellised tulubaasi kinnikeeramised masendavalt,“ ütles ta. Kompuse sõnul pole ringhäälingu organisatsioonidel mingit võimekust tekkivat auku millegagi kompenseerida, seega sunnib selline asjade kulg ettevõtteid veelgi enam oma kulubaasi kriitiliselt üle vaatama.
„Planeeritav käik on mõneti populistlik ja lihtsama vastupanu teed minemine ilma probleemi sisuliselt arutamata,“ ütles Kompus. Samuti on tema sõnul kahetsusväärne, et taas kord pannakse elektrooniline meedia ebavõrdsesse olukorda võrreldes muu meediaga, sest trüki- ja välimeedias keeldu ei planeerita.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!