• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,29%5 965,68
  • DOW 300,8%44 221,09
  • Nasdaq 0,11%18 993,1
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,7
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,29%5 965,68
  • DOW 300,8%44 221,09
  • Nasdaq 0,11%18 993,1
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,7
  • 24.04.15, 11:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tesla jätab massid külmaks

Elektriautode pidu Eestis on lõppenud. Kõik ostutoetust saanud autod on kohal ja uusi tellimusi lisandub minimaalselt. Paljuräägitud Teslade müük aga on tagasihoidlik ja ilmselt ei levi need autod ka massidesse, leiab AMTELi tegevjuht Arno Sillat.
AMTELi tegevjuht Arno Sillat.
  • AMTELi tegevjuht Arno Sillat. Foto: Raul Mee
Märtsi seisuga arvel olevast 1198 elektriautost on 37 Teslat, osakaal on 3%. Norras juhtis Tesla 2014. aastal koguni uute autode müügiedetabelit – Eestis on selleni pikk tee.
Teslasid lisandus oodatust vähem
Toetuste lõppemine ei peaks Tesla potensiaalsele ostjale eriliseks takistuseks olema – toetussumma moodustas auto hinnast parimal juhul umbes neljandiku. Prognoosisime, et tänavu Eestisse lisanduvad elektriautod on põhiliselt Teslad. Sel aastal Eestis arvele tulnud uutest elektriautodest on seni vaid iga viies olnud Tesla.
Elektriautode ostjate eelistused ja valiku alused erinevad palju. Ülemises hinnaklassis domineeriva Tesla ostja otsib üldiselt suuri väärtusi – kasutusökonoomsusele ja nn rohelisele värvingule lisaks saab ta suure annuse innovatiivsust, eksklusiivsust, tipptehnoloogiat, auto ja arvuti huvitava sümbioosi, suure keskklassi auto mugavuse ning head dünaamilised näitajad.
Massidesse levivat pereautot temast suure keskklassi või luksusauto hinna tõttu ilmselt ei saa, ka Norras on müügiedu taganud põhiliselt maksusoodustus. Kindlasti mõjutavad ostjat ka muud nüansid – tavapärasest oluliselt erinev müügistrateegia ja teeninduste hõre võrgustik (tehniliste probleemide tekkides on lähim teeninduskeskus Stockholmis), eeldatavasti kulukas akude vahetuse vajadus kasutusaja lõpus ja sellest tulenev võimalik jääkväärtuse langus. Elektriauto tervet rida põhimõttelisi eeliseid kipub siiani nullima tegelikult ainus puudus – akude hind ja vähene võimekus.
Potentsiaal peitub akus
Kui tõmmata paralleele mobiiltelefonide arenguga, siis vaid paarkümmend aastat tagasi olid NMT-telefonidel peaaegu telliskivi mõõdus ja -raskusega akud. Praegu on mobiilide akud üle 1000 korra väiksema kubatuuri ja massiga.
Analoogia põhjal võiks oletada, et tulevikus võimaldab elektriauto aku sõita üle 1000 kilomeetri ühe laadimisega ning on praeguse tavaaku mõõtmetega. Elektriautode tulevik on kindlasti helge, aga pole selge, millal see saabub – 10, 20 või enama aasta pärast. Seni on Tesla parim, mida selles liigas pakkuda on. Kas sellest saab mood, näitab aeg.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele