Messile minekut kaaluv ettevõtja peab tegema suure eeltöö, muidu võib tehtud investeering kaduma minna, leiab palkmaja tootja Finnlog tegevjuht Alar Anton.
- Palkmaja tootja Finnlog tegevjuht Alar Anton. Foto: Meeli Küttim
Meie ettevõte vaatab messide valimisel, mida tahab seal saavutada. Üks variant on saada lõppklienti, teine koostööpartnerit. Kui kuskil riigis on koostööpartner, siis tasub minna, sest saad klientidega otsekontakte.
Oleme 5-6 aastat käinud Venemaal, kus meil on suhteliselt hästi läinud. Moskvas on palkmajaturg väga suur, kuhu inimene ei tule otsima koostöö tegemist. Mõnel Norra või Inglismaa messil oleme märgist lasknud täitsa mööda. Kunagi ei pruugi teada, mida mõni mess endast kujutab.
Võõras keel võib saada takistuseks
Välismessile, kus on ainult tavaklient, mina esialgu ei läheks. See oleks raha raiskamine, sest kontakti leidmine on vähetõenäoline. Inglise keelega võid isegi hakkama saada, kuid usalduse võidad siis, kui räägid kohalikus keeles. Keerukamate toodete puhul, näiteks nagu majad, on inglise keeles Ida-Euroopast keerulisem leida klienti kui nende emakeeles suheldes.
Mõnel messil ei ole ka hea ehitada boksi üles piltidele või makettidele. Näiteks Norras ja Hiinas näidatakse makette, seal see töötab, aga Venemaal on vaja näidata materjali. Kõik sõltub riigist.
Ära mine oma sihtrühmast valele messile, see on kõige suurem viga. Mõnes riigis, näiteks Soomes, ei pruugi ehitusmess tähendada majamüüki. Sa võid langeda kummalisse lõksu, kui ei lähe sihipärasele messile.
Autor: Alar Anton
Seotud lood
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.