Iga ambitsioonikas ettevõtja kohtab dilemmat, et ühelt poolt on tähtsad visioon ja suured tulevikuplaanid, teisalt on vaja täna konkreetset äri teha, ja see on meeskonnale suur väljakutse, leiab Realeyesi tegevjuht Mihkel Jäätma.
- Mihkel Jäätma Realeyesi programmi töötluses. Foto: Erakogu
Et maailma tasemel talente firmas hoida, peab neil kogu aeg suure idee maitse suus olema. Samas on vaja siin ja praegu ka asjad ära teha teha ning meeskonnal peab olema konkreetne plaan. Selle dilemma lahendamiseks kasutame oma firmas eesmärkide ja võtmetulemuste süsteemi (OKR) ning ma julgen seda soovitada.
Timmime Google’i soovitusi
Need tegi populaarseks Google, aga me päris copy-paste ei saa neid üle võtta. Näiteks ei sobi meile Google’i soovitus seada eesmärgid nii ambitsioonikalt, et 60-70% saaks täidetud. Meil pole nii palju ruumi mööda panna ja ka meie inimesed tahavad saada pigem kaheksa-üheksa punkti kümnest, et endaga rahul olla. Kui endalt küsin, mis on see üks ja ainus kõige olulisem asi ettevõtte jaoks, siis see on inimesed – talent. Aga pean kohe lisama, et oluline on ka keemia talentide vahel. Talent on oluline, tiim on veel olulisem. See puudutab ka meeskonna suurust – hetkel on meile optimaalseks suuruseks 40 inimest. Oleme juba aastaid sellel tasemel olnud, nii on hea tuhandete töötajatega firmadele ära teha.
Otsustame vähem
Delegeerimine on tiimi ehitamise tähtsaim osa. Täiesti alguses otsustasime firma asutajatega kõik asjad ülevalt alla. Viimase 18 kuu jooksul oleme jõudsalt programmi ellu viinud, mis viib võimalikult palju otsuste tegemist tiimide ja nende liikmete tasemele. Liigume ideaali poole, et kõik, mis vähegi võimalik, saaks kohe rohujuuretasandil otsustatud ja tehtud. Ainult nii saab andekaid ja võimekaid õnnelikena hoida, ja see on hea ka äritulemustele. Ka selleks läks meil aega, et oma auditooriumiga ühele lainele saada. Suur hulk reklaamitehnoloogiat on klientide eest ära jooksnud. Kliendid ei taha osta mitte tehnoloogiat, vaid tulemusi ja probleemilahendusi. Meie aitame neil konkreetselt aru saada, kuidas me saame nende meediainvesteeringute kasumlikkust tõsta. Tehnoloogiast me enam nii palju ei räägi, rohkem kliendi tulemustest.
Elame koos kliendiga
B2B äris nagu Realeyes on, peab oma esimestele klientidele olema füüsiliselt lähedal. Kolisin kaheksa aastat tagasi Londonisse elama, et esimeste klientide kõrval oma äri üles ehitada. Mida aeg edasi, seda rohkem on võimalik oma äriarendust digitaalselt skaleerida. Loodud klientide usaldust saab ka distantsilt levitada.
22.04 Danske Liidrite Foorumil tehtud esinemise põhjal
Seotud lood
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.