Olgugi et Eesti turg pole suur, on see väga hea platvorm uute lahenduste testimiseks, arendamiseks ning loomiseks, leiab Adcashi tegevjuht Thomas Padovani. Selle taga on tugev infrastruktuur ning teadmised IT-valdkonnas, mille parimaks tõestuseks on suur idufirmade arv.
- Adcashi tegevjuht Thomas Padovani Foto: Andres Haabu
Ettevõtja soovib osaleda edukas ökosüsteemis ja jagada Eesti ambitsioonikust, mille on sütitanud kohalikud poliitika- ja tehnoloogiavaldkondade liidrid. Ülejäänud Euroopa on naabruses, eksportida on lihtne, kliendid ootavad uusi tooteid ja teenuseid. Jääb vaid üle külvata eduseemneid viljakasse pinda.
Kui luua praegu Eestis lahendus, mida näiteks pakub Prantsuse, Itaalia, Inglise või Saksamaa firma, siis on automaatselt olemas konkurentsieelis. Kui esimene katse ei õnnestu, tuleb kasutada saadud kogemust ja proovida uuesti.
Oht muutuda tühjaks kestaks
Teisest küljest vaadates ei pruugi start-up’ide suur osakaal tuua majandusele loodetud kasvu. On oht, et Eesti muutub tühjaks kestaks, mis esmapilgul tundub paljulubav, kuid kus puuduvad rahvusvaheliste firmade kogemused.
Sageli tõmmatakse start-up’ide puhul paralleeli lõbutsemisega, kuid riigi ühiskond vajab suuremat tähelepanu ja stabiilsust. Olgugi, et mujal maailmas elatakse siinsele e-ühiskonnale ja e-residentsusele kaasa, siis millele saavad oma töös tugineda investorid ja finantsinstitutsioonid? Proovige läheneda pankadele Ameerikas ning neile selgitada, miks su ettevõtte peakontor asub just Eestis. Alati ei ole see iseenesestmõistetav.
Alista hirm
Ärimaailma esimese sammuna ärge looge start-up’i, vaid pange alus ettevõttele. Ei tohi lasta hirmudel end tagasi hoida – siinsed tingimused on ideaalsed, sest kohalikel ja välismaa ettevõtjatel ei tule teha muud, kui võtta neist viimast. See on vajalik, et asjaosalised saaksid ärimaastikku paremini kujundada ning luua jätkusuutlikke ettevõtteid. Plaanid on paigas, kuid reaalselt oleme Silicon Valley’st ja sealsest majanduskeskkonnast pikalt maas.
See, et riigil on õnnestunud tutvustada end kui üht edukamat e-ühiskonda maailmas, näitab selgelt ambitsiooni. Tahe on olemas, nüüd tuleb Eestil jätkata olemast oma õnne sepp ning jätkata teekonda edu suunas.
Autor: Thomas Padovani
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.