• OMX Baltic−0,13%271,57
  • OMX Riga0,75%869,03
  • OMX Tallinn−0,05%1 731,76
  • OMX Vilnius0,01%1 064,49
  • S&P 5000,00%6 037,59
  • DOW 300,00%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 100−0,13%8 126,27
  • Nikkei 2251,8%40 281,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,54
  • OMX Baltic−0,13%271,57
  • OMX Riga0,75%869,03
  • OMX Tallinn−0,05%1 731,76
  • OMX Vilnius0,01%1 064,49
  • S&P 5000,00%6 037,59
  • DOW 300,00%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 100−0,13%8 126,27
  • Nikkei 2251,8%40 281,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,54
  • 23.11.15, 06:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nimevahetus riigi lennufirmat ei aita

Tark pidavat õppima teiste vigadest, meie ei õpi enda omadestki. Lennufirma nime muutmine Nordic Aviationiks probleeme ei kõrvalda, kirjutab ettevõtja Eugen Veges.
Eugen Veges
  • Eugen Veges Foto: Erakogu
Estonian Airi rahavoogude bilansi muutmiseks rakendati erinevaid strateegiaid (tulude kasvatamine, kulutuste optimeerimine, partneritele panustamine jne), kuid aastases kontekstis kasumisse ei jõutud. Alates 2006. aastast mängiti kahjumi suurenemise ja vähenemise mängumaal.
Estonian Air ei saanud doteerimiseta majandada, see saigi ettevõttele saatuslikuks. Sellised on reeglid – lennufirmad peavad ise toime tulema ja olema konkurentsivõimelised. Vaatamata ebaõnnestunud aastakümnele jätkame oma jonni ajamist. Jätkame ebareaalsete sihtide püstitamist ja emotsionaalsusel põhinevate põhjenduste esitamist. Maksumaksja raha lendab jälle tuulde. Pingutame selle kogumisega, kulutame kergekäeliselt.
Mõne lennukiga pole võimalik konkurentsis püsida, enamale ei jätku meil aga reisijaid. Pisiriikidel pole mõtet oma lennufirmasid üleval pidada.
Kasumita pole võimalik
Lennunduses on püsikulud suured, see teeb kasumiläve ületamise keeruliseks. Vanadel olijatel on selle murdmisel eelis – nende lennukipark on odavam, kütuse eest makstakse madalamat hinda. Konkurents ja madalad kasumimarginaalid lennunduses ei süvenda Estonian Airi järeltulija tegemistesse optimismi. Kütusehinnad ja finantskulud on olnud languses, kuid kui need suunda muudavad, siis on meie lennufirmal hing kinni – suuremate ja väiksemate lennufirmade teenuste osutamise omahindade vahed kärisevad veelgi. 
Kasumita ettevõtlus pole jätkusuutlik. Arved tuleb tasuda, laenuraha hind teenituga lunastada. Uuel lennufirmal puudub kreeditoride (tarnijad, kliendid, finantsasutused jt) usaldus. Peale Estonian Airi maksmata jäetud arveid tuleb selle võitmiseks mitu aastat pingutada, alles siis võivad kreeditoride rahakotid taas avaneda. Nordic Aviation toimetab Estonian Airist keerulisemates tingimustes, mistõttu tuleb arvestada suuremate lisakulutustega. Riskiastmest tulenevad hinnatõusud ja lühemad maksetähtajad. Selline on reaalsus, mida ettevõttesse raha paigutamisel tuleb arvestada.

Seotud lood

Uudised
  • 08.03.16, 14:31
Eesti lennufirma saab uue nime
"Me väga lootsime, et selliselt me oma uuest nimest rääkima ei pea, sest soovisime kõik detailid korralikult ette valmistada ja ise õigel ajal ning õiges kohas oma uut nägu esitleda," teatas täna Nordic Aviation Groupi juhatuse liige Erik Sakkov.
Uudised
  • 22.02.16, 13:43
Nordic Aviationi kehv start
Pankrotistunud Estonian Airi asemel loodud lennufirma Nordic Aviationi algus on olnud raske, kuid juhtkond on tulemusega rahul.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.12.24, 22:19
S&P Global Ratings agentuur tõstis Freedom24 ja Freedom Holding Corp. tütarettevõtete krediidireitinguid
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele