Küsimus pole see, kas takso- või sõiduäpi nimi on Taxify, Taxofon või mõni kolmas. Küsimus on, et tänapäeval pole enam tarvis teatud asjade tegemiseks mitut vahendajat, kirjutab Taxify Eesti tegevjuht Henrik Raave.
- Henrik Raave Foto: Erakogu
Meie äri peab olema seaduslik. Isegi siis, kui kõikide uute asjade kohta seadusi veel pole, teeme koostööd ministeeriumite ning maksuametiga, osaleme ümarlaudadel, kontrollime juhtide tausta ning loome võimalused, et inimesed saaksid anda kiiret tagasisidet sõitude turvalisuse ja kvaliteedi kohta.
Probleem on aga selles, et sellised suured muutused, nagu praegu taksoturul, ei ole lõpuni ühegi osapoole kontrolli all ning kõigil tuleb õppida käigu pealt. Et uue ja kiiresti liikuva maailmaga kohaneda, on ka Taxify pidanud pidevalt strateegiat täiendama. Näiteks kui alguses keskendusime suuremale koostööle firmadega, oleme edasi liikudes mõistnud, et meie tähtsaim partner on juht.
Õppida tuleb käigu pealt
Kui turule saabus Uber, mõistsime, et saame oma süsteemis ka sõidujagamist pakkuda ning teha seda seaduslikult. Reageerides kiiresti saame aru ka, et eravedajate täielikuks kasuteguriks klientidele vajab valdkond rohkem reguleerimist. Nii ei saa alates 1. jaanuarist sõita Taxify süsteemis üle kahe korra päevas, omamata ettevõtjastaatust.
Mõnes mõttes on arusaadav, et kiired muutused taksonduses tekitavad pingeid ning me ei pahanda, kui keegi ütleb selle käigus krõbedama sõna, kuid Eesti majanduse ja sõiduteenuste parima tuleviku nimel oleks hea, kui valitsema ei jääks ühe mudeli esindajate kibe toon ning väited, nagu oleks uued teenusepakkujad tulnud turule eriti halbade kavatsustega, nagu nad hakkaksid kohe uuesti hindu kruvima või et nad ei hooli reisija turvalisusest. See on kõik vale ning mitte eriti tsiviliseeritud.
Vanad ajad enam tagasi ei tule. Mõtleme parem koos, kuidas võtta muutustest parim ja tuua see juhtide ja klientideni.
Seotud lood
Eakad ameeriklased on hakanud pensionilisa teenima Uberi taksojuhi ametis, kirjutas New York Times.
Äripäeva meelest on jagamismajandusele seaduslikke raame luues kõige olulisem hoiduda ülereguleerimisest. Mida rohkem ettevõtlusvabadust, seda parem.
Ajal, mil näiteks Londoni ja Pariisi taksojuhid pole erilised jagamismajanduse fännid, kavatseb väike Eesti seadustada Uberi ja Taxify tegevuse, kirjutab Forbes.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.