Börsiettevõte Merko lõi endale pärast pikaaegse juhi Tiit Robeni lahkumist uue üllatava stiili, leiab ajakirjanik Marge Väikenurm.
- Marge Väikenurm Foto: Eiko Kink
Neljapäev, 3. novembri õhtu. Roben jääb silma, kui läheb nn Merko rohelisest majast üle tee asuvasse musta majja Delta Plazasse. Vaibale kutsus mehe nõukogu juht Andres Trink.
Järgmisel hommikul paisatakse meediasse börsiteade Robeni lahkumisest ja Keit Paali karjäärihüppest. Nädala viimase tööpäeva hakul tabab uudis juhi lahkumisest ootamatult. Börsiteade on napp ja ümmarguse sisuga, nagu ikka. Mittemidagiütlev. Väidetavalt jääb ka ainsaks infoks, mida töötajatele usaldatud on. Õhus on küsimus, miks Roben ära läks.
Äripäevale kirjeldatakse, kuidas Järvevana kontor siiani sama küsimuse tõttu kihab. Kuulda on sedagi, et ehk pööras otsekohene Roben ülemuse või suuromaniku Toomas Annusega lootusetult tülli.
Selget vastust ei anna Trink ka Äripäevale. Räägib, et on vaja muudatusi – värsket hingamist. Täpsemaks ei lähe. Eitab tülisid ja probleeme, kuid tunnistab, et pea 20 aastat Merko palgal olnud Robeni lahkumine käis kiiresti. Ja tõesti, Roben oli päev enne teadet mustas majas.
Robenit saadavad kiidusõnad, ka Merkos. Ettevõtjad imestavad, sest Merkos näis olevat kõik hästi. Infosulus töötajad jutustavad lugusid. Merko vastused püsivad pressiteatelikult ümmargused. Merko omanik Annus eelistab ajakirjandusega mitte suhelda. Roben ei vasta küsimustele Merko abita ja otsib uut tööd. Kommunikatsioonijuht rõhutab, et skandaali pole.
Väga hea töö – kui tahta pea kuu aja jooksul fantaasiat üles kütta ja kahtlusi tekitada. See ei peaks olema ühegi ettevõtte, eriti börsifirma stiil. Lihtsam on oma inimestega rääkida ja olla otsekohene, kui juba mujalt küsimused tulevad.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Väga huvitav erinevus torkab silma, kui võrrelda kahe tugeva tegija käitumist tippjuhi lahkumisel, kirjutab Äripäeva toimetaja Harry Tuul.
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.