Ühe töötaja asendamiskulu võib olla kuni 200% töötaja aastapalgast, kirjutab Brandemi tegevjuht Paavo Heil.
- Paavo Heil Foto: Andres Haabu
Töötajate asenduskulu ei ole otseselt mõõdetav, kuna suur osa selle komponentidest ei kajastu ettevõtte aruannetes mujal kui vähenenud müügitulus ja brutokasumis ning suurenenud kogukuludes. Otseselt ei saa aga alati välja tuua, kui suur osa näiteks brutokasumi langusest tuleneb töötajate voolavusest ja kui palju muudest teguritest.
Asendamiskulud jagunevad kaheks: otsesed töötajate asendamisega seotud kulud ning kaudsed asendamiskulud, mis enamasti ei kajastu otseselt organisatsiooni majandus- ja juhtimisaruannetes.
Üle 6000 värbamisspetsialisti seas maailmas tehtud uuringust selgub, et enamik värbajaid on näinud oma värbamisvigade rahalisi mõjusid. Ligi pooled neist on tunnistanud, et värbamisviga (üks vale värbamisotsus) on läinud neile maksma vähemalt 25 000 dollarit, selgub viimasest CareerBuilder uuringust.
Jättes kõrvale maksu- ja raamatupidamislikud teemad, on veel üks oluline nüanss, mis teeb töötajate teadmistesse, oskustesse ja kogemustesse investeerimise riskantseks. Uute töötajate sobimatus organisatsiooni võib ettevõttele lisaks rahale maksma minna ka produktiivsuse ja hea maine. 36% personalijuhtidest on öelnud, et värbamisveal on negatiivne mõju töötajate moraalile ning 22% on hinnanud selle negatiivset mõju kliendisuhtlusele.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.