Erivärviliste numbrimärkide puhul peab ettevõte olema pidevalt valmis alusetute kahtlustuste tõrjumiseks, kirjutab Selveri juht Kristi Lomp.
- Kristi Lomp Foto: Meeli Küttim
Maksu kogumine ei tohiks maksumaksjale juurde tuua täiendavat ressursikulu. Erivärvilised numbrimärgid tõenäoliselt tähendaks lisakulusid ja -halduskoormust. Seda näiteks juhul, kui sõidukite vahetamisel ei liigu number enam autoga kaasa või kui sõiduki kasutamise põhimõtet ettevõttes muudetakse. Nii võib ettevõte võimaldada ainult töösõitudeks mõeldud sõidukiga tööprotsessi ümberkorraldamisel teha muid sõite ja vastupidi.
Kui numbrimärk teeb auto kasutamise otstarbe maksuamet seisukohast nähtavamaks, siis ettevõtte spetsiifikast sõltuvalt on olukordi, kus sõidukit võib/saab näha väljaspool tööaega muudes piirkondades (nt Selveri puhul kaupluste/kaubanduskeskuse parklas). MTA võib ebapiisava teadmise korral tõlgendada seda kui ettevõtte tegevusega mitteseotud sõitu, mis tegelikult nii pole. Tõestamise kohustus on ettevõttel ja selliseid olukordi võib hakata tekkima autode erimärgistamise korral rohkem.
Variandiks erikleebis
Maksuameti valduses peaks olema statistika ja info, millised on peamised olukorrad, kus maksudest kõrvale hiilitakse, ja võiks suuta teha järeldusi/otsuseid, kuidas rikkujaid efektiivsemalt tabada viisil, mis korraliku maksumaksja elu keerulisemaks ei tee.
Võrreldes värviliste numbrimärkidega oleks kleeps efektiivsem lahendus. MTA silmis on see ilmselt rohkem manipuleeritav.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.