• OMX Baltic0,16%274,22
  • OMX Riga0,09%865,49
  • OMX Tallinn0,08%1 742,96
  • OMX Vilnius0,41%1 068,74
  • S&P 500−2,95%5 872,16
  • DOW 30−2,58%42 326,87
  • Nasdaq −3,56%19 392,69
  • FTSE 1000,05%8 199,11
  • Nikkei 225−0,72%39 081,71
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%108,38
  • OMX Baltic0,16%274,22
  • OMX Riga0,09%865,49
  • OMX Tallinn0,08%1 742,96
  • OMX Vilnius0,41%1 068,74
  • S&P 500−2,95%5 872,16
  • DOW 30−2,58%42 326,87
  • Nasdaq −3,56%19 392,69
  • FTSE 1000,05%8 199,11
  • Nikkei 225−0,72%39 081,71
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%108,38
  • 27.01.17, 06:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mõttetu taksosõda

Seni kuni taksofirmad ei suuda viia oma teenust samale tasemele, nagu on sõidujagajate oma, ei saa nad eluilmas oma kliente tagasi, kirjutab ajakirjanik Kadri Põlendik.
Kadri Põlendik
  • Kadri Põlendik Foto: Andras Kralla
Olin ühel hommikul sunnitud sõitma nii-öelda tavalise taksoga, sest Uberil oleks minuni jõudmiseks kulunud liiga kaua aega, ja Taxify pakutud lähim sõiduk oli liiga kallis. Takso saabus paari minutiga, toimetas mind kiiresti sihtpunkti ja sain sõidu eest maksta kaardiga. Autost väljudes aga tõdesin, et ammu ei ole mul olnud olukorda, kus määrin nii autosse istudes kui ka sealt väljudes oma käed. Ja et taksosõit möödub sigaretihõngus.
Ma ei ole ülemäära pretensioonikas, kui asi puudutab taksosid. Mul on ükskõik, millist marki, millise välimuse või kvaliteedinäitajatega auto mind sõidutab. Vahet ei ole, kas juht tahab lobiseda või vaikida, milline raadiojaam või muusika parasjagu autos mängib. Aga kui oled harjunud teatud tüüpi teenusepakkujaga ja kvaliteediga, jääb kvaliteedi langus paratamatult silma, nagu juhtus tol hommikul tellitud takso puhul. Paraku see ei ole ainus sarnane juhtum. 
Mõni kuu tagasi oli mul hoopis vastupidine kogemus, kui olin tellinud Taxifyst. Istusin autosse ja esimese asjana pärast tervitamist vabandas sõidujagaja, et auto on väljast must. Ilm oli halb ja ta tõdes, et kui tahab auto puhta hoida, peaks iga sõidu järel pesulas käima. Ma ei oleks seda isegi märganud, aga juhi käitumine näitas, et ta peab oluliseks pakkuda väga head teenust. Sellist suhtumist olen märganud pea kõigi sõidujagajate puhul. Paraku ei saa sama öelda Taxify-väliste tavataksode kohta, pigem tundub, et nende teenuse kvaliteet on viimase paari aastaga langenud.
Klient valib parema
Ometi ei ole suur osa taksofirmasid väsinud nende aastate jooksul sõdimast ja võitlemast konkurentide vastu, märkamata, et see sõda on kaotanud igasuguse mõtte, sest nende fookus on kadunud kõige olulisemalt – kliendilt. Selle asemel kulutatakse energiat sõidujagajate vahelevõtmisele, politseisse avalduste tegemisele ja meediasse mustavate (anonüüm)kirjade saatmisele. Samal ajal langetab Taxify hindu, arendab oma rakendust kasutajasõbralikumaks ja koolitab juhte.
Seega, minu soovitus kõigile neile taksofirmadele ja -juhtidele, kes väsimatult võitlevad: vaadake endale otsa ja tuletage meelde, mille pärast te seda tööd teete. Kulutage oma energiat teenuse parandamisele, vaadake üle hinnad ja mõelge, miks nii paljud teie potentsiaalsed kliendid on otsustanud Taxify ja Uberi kasuks. Minusuguste eesmärk ei ole lubadega taksofirmasid eirata või turult välja puksida. Klient valib teenuse, mis on talle mugavaim. Küsige oma teenuse eest konkurentsivõimelist hinda, tehke maksmine lihtsamaks (muide, kaardimaksed ei ole ka enam kuigi mugavad) ning mis kõige tähtsam – tehke sõit meeldivaks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 06.12.24, 14:34
LHV: energiatõhususe roheinvesteeringud annavad konkurentsieelise
Investeeringud kestlikesse lahendustesse hõlmavad enamat, kui oleme seni harjunud mõtlema, rääkis LHV jaepanganduse ettevõtete finantseerimise osakonna juht Marko Kiisa.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele