Kuigi bussiliiklus on suuresti erafirmade õlul, pakub Tallinna Linnatranspordi AS head näidet sellest, kuidas ka munitsipaalfirma suudab pakkuda kvaliteetset teenust. Linnaelanikule on tagatud stabiilne teenindus ning teadmine, et läbi omavalitsuse esindusorgani saab ta firma teenust, arengut ja investeeringuid mõjutada.
Kui konkurents on puudulik
Kallas küsib, miks prügivedu ei saa usaldada erasektorile, aga inimeste vedu bussiärimeestele saab. Vastus peitub just nimelt konkurentsis. Prügiäris on seis teistsugune, kuna Eesti jäätmeturul puudub klassikaline tervendav konkurents. Äri on koondunud suuresti vaid kahe ettevõtja kätte, kelleks on Eesti Keskkonnateenused ja Ragn Sells. Jah, osalisi leidub veel, kuid need kipuvad olema võimsamate tegijate tütarettevõtted.
Linna ja erafirma positsioonid on erinevad, sest firma saab teatada, et tema enam kõigile lepingutele vaatamata prügi ei vea, kuid linn ei saa lubada töö tegematajätmist. 2008. aastal alustas riigiprokuratuur menetlust, et selgitada välja Cleanaway ja Ragn Sellsi võimalikku kartellilepingut. Ehkki see uurimine sumbus, mõisteti Cleanaway süüdi mõned aastad hiljem, 2012. aastal Tartu tänavapuhastushanke kooskõlastatud pakkumiste pärast.
Kallas kritiseerib linna, kuid millegipärast ei kritiseeri ta ettevõtjaid, kes teevad ebarealistlikult madalaid pakkumisi, et hange kindlasti enda kätte saada, aga seejärel hakata üsna varsti raha juurde küsima. Nii just Tallinna kesklinnas juhtus. Lisaks vaidlustas Ragn Sells hiljem hanke järgmise vedaja leidmiseks. Ise ei vea ja teisi ka ei lase, oleks lühike kokkuvõte. Seega on linnal vaja kindlust, et prügi ikkagi ära veetakse, tarbijat hinnaga manipuleerimata.
Linna ettevõtted toimivad
Põhjamaades on prügikäitlus suuresti linna asi. Kui see ei töötaks, oleks Helsingi sama prügine kui Napoli.
Kallasele on pinnuks silmas Tallinna linna algatusega loodud Eesti Ühistupanga kahjum. Paraku pole selles midagi müstilist, sest see 160 liikmega ühistu pole pikaleveninud menetluse tõttu tegevust alustanud ega ole saanud tulu teenida. Siin saame vaid soovida, et riik kiiremini tegutseks ja annaks ettevõtlusele rohelise tee. Samas võiks eeldada, et kui pangal õnnestub tegevusega pihta hakata, on selle positiivne mõju palju suurem kui käivitamiseks kulutatud summad.