Väiksemad e-poodnikud on hädas end veebipättide eest kaitsmisega, kuid ometi ei taha keegi probleemist kõva häälega rääkida, imestab ajakirjanik Kadri Põlendik.
- Kadri Põlendik Foto: Andras Kralla
Äripäeva esmaspäevane kaanelugu kajastas olulist probleemi e-kaubanduse turul: turvalahendusi pakkuvad ettevõtjad võivad osutuda käpardlikeks bluffijateks. Kuigi e-kaubanduse liidust on teada juhtumeid, et e-poed on sattunud kehva teenuse ohvriks, ei soostunud keegi oma kogemusest rääkima, ka anonüümselt mitte. Samamoodi ei soovinud eksperdid, kes ilmselt on kursis kahtlaste firmadega, petiste nimesid avaldada.
Nii koorub loost välja oluline probleem, millest aga keegi ei taha rääkida konkreetselt ja sisuliselt. Ollakse küll valmis jagama üldisi nõuandeid, millest on kahtlemata kogenenumatele poodnikele abi, kuid avalikkuse ette oleks vaja tuua bluffijate nimed. Jääb arusaamatuks, miks kõik vaikivad. Vahest on siin mõne suurema teenusepakkuja käsi mängus, kes loodab hirmujuttudega endale kliente meelitada?
E-kauplejate hirm klientide silmis ebaturvaline paista on arusaadav, ilmselt peetakse enda halbade otsuste paljastamist riskantseks. Kuid sirge seljaga tunnistada, et me eksisime, parandasime vea ja teeme nüüd paremini, on palju suurem võit. Vähe sellest – sellest oleks abi ka teistele. Praegusel ajal on veebipoe turvamine sama oluline või vaat et olulisemgi kui kauplusesse turvafirma palkamine.
Seega, kui kellelegi kõlab
Äripäeva kaanelugu tuttavalt ja ta oleks valmis kas või anonüümselt oma kogemusest rääkima, võtke palun Äripäevaga ühendust.
Seotud lood
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.