Kuna on vähetõenäoline, et firmaautod lähiajal ära kaovad, on nende kasutamist vaja reguleerida ning siin ei ole sõidupäevikust paremat lahendust leiutatud, leiab i45 OÜ arendusjuht Peeter Parelo.
Äripäeva
juhtkirja lugedes jäi mulje, et autor soovitas unustada „firmaauto“ kui sellise, sest tänapäeval on võimatu vahet teha, millal ja kuidas tehakse tööd ja millal on tegemist isiklike sõitude ja tegemistega. Sisuliselt oleks selleks kaks võimalust – kas loobuda firmaautodest täielikult ja ajada kõiki asju eraautodega või lubada firmaautodega ka erasõite teha niipalju kui hing ihkab.
Natuke jäi mulje, et soovitatakse seda teist varianti, sest „kõigil ju nagunii on ametiauto ja siis ju kõik saavad sama palju“. Aga võta näpust, ei ole kõigil firmaautot. Tegelikult väga vähestel on.
Keskmisele eestlasele seostub sõidupäevik nõukogudeaegse igandiga, mida arenenud läänelikes ühiskondades enam ammu ei kasutata. Tegelikult kasutatakse sõidupäevikut kõikjal maailmas, kuna see on ainus reaalne võimalus arvet pidada ja eristada, millised autoga tehtud sõidud on eratarbeks ja millised on töösõidud.
Lisaks tasub meeles pidada, et sõidupäevik ei ole ainult maksuameti jaoks, vaid on kasulik abimees ka ettevõtjate jaoks, et teada ning kontrollida, milleks neile kuuluvaid autosid tegelikult kasutatakse ja kui palju see neile maksma läheb.
Enamikes riikides on sõiduauto ja tarbeauto erinevus väga konkreetselt määratletud. Tarbeautod peaksid olema maksuvabad või väga väiksese maksuga.
Ametiauto on palgalisa
Sõiduauto ametiautona peaks olema auto kasutaja palgalisa, mille pealt arvestatav maks läheks isiku maksuarvestusse mingi normaalse ajavahemiku jooksul. Näiteks, kui ostad 100 000 maksva ametiauto, siis see tähendaks statistiliselt 20 000 suuremat aastapalka, mille pealt auto kasutaja maksaks ära tulumaksu.
Ametiautot kasutatakse loomulikult ka töösõitudeks ning seega peaks saama tegelike töösõitude kulu maksudest maha arvata ja selleks ei ole paremat võimalust kui sõidupäevik. Maks väheneks protsentuaalselt vastavalt sellele, kui palju autot maksustamisperioodil ametisõitudeks kasutatakse.
Võrdsuse huvides peaks olema võimalus kompenseerida maksuvabalt isikliku auto ärisõitudeks kasutamist ja ka selleks on ikkagi parim meetod kilomeetri hind vastavalt sõidupäevikule. Kui suur on see kilomeetri hind täpselt, on juba kokkuleppe küsimus.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.