• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,05%6 042,98
  • DOW 300,07%43 329,39
  • Nasdaq 0,12%20 056
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,05%6 042,98
  • DOW 300,07%43 329,39
  • Nasdaq 0,12%20 056
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 22.05.18, 06:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lätlased hoiavad vormi, eestlased kaotavad

Läti ja ka Leedu ettevõtete ja erasektori õiguslikud ja äriotsused on viinud selleni, et need riigid on Eestist keskkondlikus arengus eespool, kirjutab KEN klastri esindaja Kuido Merits.
Kuido Merits
  • Kuido Merits Foto: Ave Maria Mõistlik
Eelmisel suvel selgus Tallinna linnavalitsuse tellimusel läbiviidud küsitlusest, et tallinlaste suurim ootus linnakeskkonna parendamisel on jalgrattateede võrgustiku väljaehitamine. Mainiti Pirita ja kesklinna vahelise rannapromenaadi vajadust, aga samuti transiitliikluse ümberjuhtimist kesklinnast.
Ehkki on tehtud eeltööd jalgrattastrateegia alal ja kergliiklusteid rajatakse juurde, on pealinna jalgrattavõrgustik üsna piiratud ja teed omavahel ühendamata.
Tundub, et lõunanaabrite pealinn Riia on viimastel aastatel teinud palju enam rattateede loomiseks. Näiteks valmis juba mitme aasta eest kesklinna 25 kilomeetri kaugusel asuva kuurortlinna Jurmalaga ühendav kergliiklustee. Riias on kasutusele võetud rattateid, mida mööda heas toonuses kodunt tööle ja “šoppingule” sõita või lihtsalt nautida jalgrattasõitu. 
Peaaegu kõik uued ärihooned Riias on omandanud rahvusvahelise sertifikaadi, mis tähendab, et neis on duši- ja kuivatusruumid, kapid ja võimalused jalgrataste hoiustamiseks. Lätlased on seega rajanud vundamendi selleks, et edendada elukvaliteeti, tervist ja tõsta tööviljakust.
Sama teed läheb Leedu, kuna Vilniuse linnavalitsuse nõudel peavad kõik kesklinna uusarendused järgima jätkusuutliku sertifitseerimise nõudeid. Kas Eesti tahab tõesti muutuda „Euroopa haigeks meheks“?

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele