Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Sten Hankewitz: kuidas Eesti nii kalliks on läinud?
Kuidas on võimalik, et Eesti, mis mõne aasta eest oli tuntud kui võrdlemisi mõistliku hinnatasemega riik, on nüüd nii ebanormaalselt kalliks läinud, arutleb viis aastat Londonis ja kuus aastat USAs elanud ajakirjanik Sten Hankewitz.
Seda me teame ammu, et riided ja tehnika on Eestis kallid, sest suurte firmade ja kaupluste jaoks on Eesti perifeeria ja sinna on kallis asju transportida. Ja pealegi, kui Eesti inimene ikka on valmis 90 eurot Tommy Hilfigeri teksade eest maksma (mida USAs saab 30 dollariga), siis miks mitte nii palju ka küsida?
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.