Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Marina Kaljurand: kasvatame idusid, mitte umbusku
Olen viimastel nädalatel jälginud Eestis toimuvat arutelu idufirmade üle ja see pole julgustav ega tulevikku vaatav. Otse vastupidi – murelikuks tegev, kirjutab Euroopa Parlamendis idufirmade toetusrühmaga liitunud Marina Kaljurand (SDE).
Endise diplomaadi ja välisministrina tean, kui tähtis on igale riigile rahvusvahelised edulood, mis tõmbavad tähelepanu, aitavad ligi meelitada investeeringuid ja turiste. See on põhjus, miks olen kõigis oma varasemates ametites püüdnud toetada Eesti ettevõtteid ja iduettevõtteid – alustades saatkonnas toimuvatest promoüritustest ja lõpetades äridelegatsioonide juhtimisega.
Eesti riigi riskikapitalifondi valitseja SmartCap koostöös Startup Estoniaga viib läbi mahuka uuringu, et kaardistada kapitali kättesaadavuse probleeme Eesti iduettevõtete jaoks. Smartcapi juhatuse liikme Sille Pettai sõnul tuleb rohkem pöörata tähelepanu start-up kogukonna ja teadusasutuste koostööle.
Esimese poolaastaga investeeriti Eesti iduettevõtetesse üle 100 miljoni euro, eelmisel aastal oli aga kevadeks juba ainuüksi Boltil 150 miljonit eurot koos.
Digiplatvormid saavutavad kiiresti turul domineeriva positsiooni ning tulevikus neile konkurentsi pakkuvad idufirmad ostetakse kiirelt ära, kui need oma pea välja pistavad.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.