Kui Euroopa riigid ei suuda üles ehitada korralikku laadimisvõrku, on elektriautodele üleminek suures ohus, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi aastaraportile antud kommentaaris.
- Tarmo Toiger. Foto: Raul Mee
Uute sõidukite turg on jätkuvalt ebastabiilne ning veidi pikem aegrida näitab langustrendi. Esimese poolaasta tulemus on väiksem võrreldes eelmise aastaga, kahanedes 14%, aasta teise kvartali kukkumine oli 18% võrreldes 2021. aasta teise kvartaliga (sisuliselt 2014. aasta tase).
Edasimüüjad lootsid esimeses kvartalis paremaid numbreid, kahjuks kordusid tuttavad probleemid ka teises kvartalis ning tarned lükkusid edasi. Kõrge nõudlus ja autode kehv kättesaadavus on andnud võimaluse hindu tõsta, kogu sektor näitab head müügi kasvu: võrreldes eelmise kvartaliga oli kasv 22% ja võrreldes eelmise aasta teise kvartaliga oli kasv 9%.
Heites pilgu lääne poole ja vaadates uute sõidukite müüki, on uute autode numbrid veelgi nukramad. Müük kukkus juunis (17% võrreldes eelmise aasta juuniga) ja nüüd on autode müük Euroopa turul kukkunud 12 kuud järjest. Suurimaks probleemiks on jätkuvalt autode kättesaadavus ja laiemad tarneprobleemid. Euroopa automüüjad nõudluse üle ei kurda, kuid hinnatõusu ja intresside kasvu tingimustes võib tarbijate kindlustunne saada löögi ning nõudlus kahaneda.
Kas tarbija on valmis?
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.