Pool aastat tagasi alanud Venemaa agressioon Ukrainas tõi kaasa ka täiemahulise infosõja, mille lahingutesse on kaasatud ulatuslik võitlejate võrgustik. Kuidas Ukraina inforindel sõdib, kirjeldab strateegilise kommunikatsiooni ekspert Igor Ljapin.
Kaader Volodõmõr Zelenskõi igapäevaseks saanud pöördumisest tema YouTube´i kanalil. Foto: Kuvatõmmis
Sõda Ukrainas käib otseses mõttes online-režiimis ja paljud sündmused jõuavad loetud minutitega sotsiaalmeediasse. Esimeste sõjapäevade infovoog oli niivõrd suur, et ukrainlased keskendusid eelkõige sotsiaalmeediale, mille kaudu jagati uudiseid ja käitumisjuhiseid.
Ukraina sõja poolaasta on pagendanud välismaiste juurtega raha Tallinna börsilt, kodumaised investorid näevad pigem võimalusi ning sisenevad jõudsalt positsioonidesse.
Maailma Kullanõukogu avaldas eelmise aasta lõpus raporti, milles lükati ümber väited, et kulla pikaajaline tootlus on võrreldav inflatsioonitempoga. Uuringust tuleb välja, et kulla hinnatõus on olnud inflatsioonitempost kaks korda kiirem ning kulla hinna peamised mõjutajad on hoopis majanduskasv ning globaalsete aktsia- ja võlakirjaturgude koguväärtus.