Tõnu Mertsina: kas ettevõtted on tõesti liiga ahned?
Inflatsiooni aeglustumisele veel vastutuult jätkub – tootmissisendite hinnakasvu aeglustumise mõju tarbijahindadele nõuab paratamatult aega, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Eestis jäi tarbijahindade kasvu tipp teatavasti juba möödunud aasta augustisse. Kui mullu kasvasid hinnad keskmiselt veidi üle 19%, siis augustiga ehk viimase kaheksa kuu võrdluses on tõus olnud vaid 4%. Kiiresti on alla tulnud energia- ja metallide hinnad ning leevenenud on tarneahelatega seotud probleemid.
Kui ettevõtjad näevad, et nende küsitud hinnaga on piisavalt ostjaid, siis nad ei pea hinda langetama hakkama, kui konkurentsiolukord seda ei tingi, kirjutab INVL Eesti investeerimisstrateeg Rait Kondor vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Näidake mulle, kustkohast ja mille arvel on hinnalangus võimalik, kirjutab ehitusfirma Rand ja Tuulberg üks omanikke Aivar Tuulberg vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Miks on hinnad kõrged? Sest intressid, inflatsioon ja tarbekaupade omahinnad ei lange, palgasurve ning sõjast tingitud majanduslangus ei ole kadunud, kirjutab ettevõtja, OÜ Keil M.A. juhatuse liige Andres Mängel vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui veel 3-4 aastat tagasi oli tavatarbimise hindadel mingigi loogika, siis hetkel see täiesti puudub, kirjutab ettevõtja, Auto 100 juhatuse liige Jussi Pärnpuu vastuse Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”