Karmo Tüür: nii ta taltus, see meie õllerevolutsioon
Käsitööõlle buum sai läbi ja osa tootjaid on läinud vastupidiselt algsele loogikale maitselt mahule, kuid püha üritus pole kaugeltki läbi, kirjutab enam kui kümme aastat käsitööõlle jaemüügiga tegelenud Karmo Tüür.
Karmo Tüür. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees / Scanpix
Olukorda võib laias laastus võrrelda toimiva paarisuhtena: kärts-mürts-armumise periood on läbi, esimesed pimesi ahmimise aastad on asendunud mõõduka küllastumusega, nii tootja kui tarbija pool selles paarisrakendis on muutunud. Kuid nii nagu iga teine ilus lugu, nii ka see pole läbi, lihtsalt ereda leegiga põlemise asemel on argipäev, milles leidub õnneks ikka ka leebet rahulolu ja muhelemapanevaid ilusaid hetki.
Seitse aastat käsitööõlle jaemüügiga tegelenud Karmo Tüür rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et niinimetud hipsteriõlu ei muutu kunagi peavoolutooteks, vaid jääb kalliks rätsepaülikonnaks. Valdkonna buum on möödas, käib aktiivne turu ümberkorraldamine.
Kuigi käsitööõlle turuosa on Eestis tootjate hinnangul vaid umbes 1,5%, on see viimastel aastatel plahvatuslikult kasvanud. Valdkond, mis hakkas arenema nullist, on nüüd jõudnud poolesaja väiketootjani. Buum on toonud terava konkurentsi ja terad eralduvad sõkaldest, on olnud edulugusid, aga juba ka pankrotte.
Põhjala pruulikoda kaks aastat juhtinud Ivar Aus on alates esmaspäevast vaba mees. „Lahkumine oli sõbralik, kuid meil oli ettevõttega erinev nägemus, kuidas eelseisvad väljakutseid lahendada, kuidas nendega edasi liikuda,“ ütles Aus selgituseks.
Kiiresti kasvavate firmade ehk Gaselli TOPi esikümnesse kerkinud Pühaste pruulikoja juht Üllar Kaljurand kõneles tänases Äripäeva raadio hommikuprogrammis, kuidas kiiresti kasvada.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.