Einar Vallbaum: heitgaaside suurendamisega heitgaaside vähendamise suunas
Valitsuse automaksu plaan ei täida keskkonnasäästlikkuse eesmärki, vaid soodustab hoopis vanemate autode ostmist, kirjutab Viru-Nigula vallavanem Einar Vallbaum (Isamaa) Lääne-Virumaa Uudistes.
Valitsuse kavandatav automaks võtab inimestelt motivatsiooni kaugemal tööl käia, kirjutab Viru-Nigula vallavanem Einar Vallbaum. Foto: Rakvere haigla/Ain Liiva
Ei ole vist ühtegi autoomanikku, kes poleks läbi teinud automaksu kalkulaatori arvutusi, et saada teada, milliseks kujuneks tema praeguse autoga aastamaks või uue auto soetamise korral registreerimis- ja aastamaks.
Eestist on saanud paljuski Euroopa „romula“, kuhu saab vabalt tuua avariilisi ja muidu kahtlase taustaga pruugitud sõidukeid. „Need on probleemid, mis vajaksid kiiresti lahendamist, kuid nendega automaksu kavandades ei arvestata,“ nentis AMTELi tegevjuht Meelis Telliskivi saates „Logistikauudised eetris.“
Sarnaselt elektriautodega on ka hübriidid akude tõttu raskemad, mistõttu tuleks automaksu tingimustes tõsta hübriidautode puhul piirmäära, mida ületades tuleb omanikul lisatasu maksma hakata, rääkis Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Meelis Telliskivi.
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.