Ekspordi pidurdumine ja rohepöördeks astutavad sammud seavad merendussektori keerulisse seisu. Aitaksid riigiabi meetmed, kirjutab laevandusettevõtte DFDS Eesti juht Peeter Ojasaar.
- Selleks, et kindlustada regulaarne ja konkurentsivõimeline laevaühendus nii lähiriikide kui ka kaugemate riikidega, tuleks riigil tõsiselt mõelda veeteede ja lootsitasude määrade märgatavale alandamisele, leiab DFDS Eesti juht Peeter Ojasaar. Foto: Raul Mee
Prognoosin, et 2024. aasta võib Eesti merendussektori jaoks tulla keeruline. Esiteks seetõttu, et meie majandus tervikuna on stagnatsioonis. Transpordi- ja logistikasektori hea käekäik, mille lahutamatu osa on ka laevandus, sõltub suuresti tootmissektori olukorrast. Eesti ettevõtete tootmismahud ja majandustegevus on eksporditurgude ebapiisava nõudluse tõttu aga pidurdunud.
Seotud lood
Eesti Panga värske majandusprognoosi järgi kujuneb Eesti majanduslangus seni arvatust pikemaks, mille peamisteks põhjusteks on Eesti eksporditurgude halb seis ja kahanenud konkurentsivõime.
Dubaisse kinnisvara ostmist, kas passiivse sissetuleku või elamisloa saamiseks, saab teha mugavalt oma kodust. Milliseid võimalusi Araabia Ühendemiraatide kinnisvaraturg investoritele pakub? Miks on üürikinnisvara ostmine kasumlik otsus? Nendele ja muudele küsimustele teab vastuseid just sealses piirkonnas kinnisvaraga tegeleva ettevõtte EstKing juht Igor King.