Ekspordi pidurdumine ja rohepöördeks astutavad sammud seavad merendussektori keerulisse seisu. Aitaksid riigiabi meetmed, kirjutab laevandusettevõtte DFDS Eesti juht Peeter Ojasaar.
![Selleks, et kindlustada regulaarne ja konkurentsivõimeline laevaühendus nii lähiriikide kui ka kaugemate riikidega, tuleks riigil tõsiselt mõelda veeteede ja lootsitasude määrade märgatavale alandamisele, leiab DFDS Eesti juht Peeter Ojasaar.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=08987972-407f-5009-a13e-98f87a5d11b8&width=3840&q=70)
- Selleks, et kindlustada regulaarne ja konkurentsivõimeline laevaühendus nii lähiriikide kui ka kaugemate riikidega, tuleks riigil tõsiselt mõelda veeteede ja lootsitasude määrade märgatavale alandamisele, leiab DFDS Eesti juht Peeter Ojasaar. Foto: Raul Mee
Prognoosin, et 2024. aasta võib Eesti merendussektori jaoks tulla keeruline. Esiteks seetõttu, et meie majandus tervikuna on stagnatsioonis. Transpordi- ja logistikasektori hea käekäik, mille lahutamatu osa on ka laevandus, sõltub suuresti tootmissektori olukorrast. Eesti ettevõtete tootmismahud ja majandustegevus on eksporditurgude ebapiisava nõudluse tõttu aga pidurdunud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti Panga värske majandusprognoosi järgi kujuneb Eesti majanduslangus seni arvatust pikemaks, mille peamisteks põhjusteks on Eesti eksporditurgude halb seis ja kahanenud konkurentsivõime.
Foruse juhatuse liige Einar Laagriküll arutleb, milliste väljakutsetega ettevõtted peavad praegu silmitsi seisma ja kui oluline on järjest sagenevate küberrünnakut ajastul mõelda ka füüsilisele turvalisusele. Kui füüsilise turvalisuse samme läbi ei mõtle, võivad ülejäänud mehhanismid osutuda täiesti kasutuks.