Rohetiiger: ühistransport peaks olema eelistatum sõiduautost
Ühissõiduki, ratta ja jala liiklemine tuleb arendada selliseks, et need oleksid kiiremad ja mugavamad kui auto, kirjutab Rohetiigri transpordi teekaardi peatoimetaja, Tallinna Sadama äriarenduse juht Rene Pärt.
Rohetiigri transpordi teekaardi peatoimetaja Rene Pärt. Foto: Marek Metslaid
Neil päevil sai valmis Rohetiigri transpordi teekaart, mis sisaldab suuniseid nii riigile kui ka ettevõtjatele, et transpordisektori rohepööre võimalikult mõistlikul viisil ellu viia. Teekaart reastab ka kolm olulisemat tegevussuunda, mida järgides saab transpordisektori õhku paisatavaid kasvuhoonegaase vähendada 90% võrra aastaks 2040:
Kuigi arengukavade järgi peaks inimeste harjumus liikuma ühistranspordi suunas, siis tegelikult liigub ühiskond vastupidises suunas, ütles Rohetiigri maantee-, raudtee-, mere- ja lennutranspordi teekaardi peatoimetaja Rene Pärt.
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.