Rohetiiger: ühistransport peaks olema eelistatum sõiduautost
Ühissõiduki, ratta ja jala liiklemine tuleb arendada selliseks, et need oleksid kiiremad ja mugavamad kui auto, kirjutab Rohetiigri transpordi teekaardi peatoimetaja, Tallinna Sadama äriarenduse juht Rene Pärt.
Rohetiigri transpordi teekaardi peatoimetaja Rene Pärt. Foto: Marek Metslaid
Neil päevil sai valmis Rohetiigri transpordi teekaart, mis sisaldab suuniseid nii riigile kui ka ettevõtjatele, et transpordisektori rohepööre võimalikult mõistlikul viisil ellu viia. Teekaart reastab ka kolm olulisemat tegevussuunda, mida järgides saab transpordisektori õhku paisatavaid kasvuhoonegaase vähendada 90% võrra aastaks 2040:
Kuigi arengukavade järgi peaks inimeste harjumus liikuma ühistranspordi suunas, siis tegelikult liigub ühiskond vastupidises suunas, ütles Rohetiigri maantee-, raudtee-, mere- ja lennutranspordi teekaardi peatoimetaja Rene Pärt.
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.