TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Nordica, riigi lennufirma seni viimane tiivasirutus. Foto: Erik Prozes/Postimees/Scanpix
Ma olen Tallinna lennujaama sage kasutaja, kuna ma lendan tihti, et osaleda rahvusvahelistel konverentsidel, külastada oma kodumaad ja käia puhkusereisidel. Minust on saanud Eesti lennundussektori huvitatud vaatleja – tegu on majandussektoriga, millele on kulutatud riigi raha ja mille puhul kriisid esinevad sagedamini kui päikesepaiste aprillis. On ehk aeg vähendada Eesti lennundussektoris ambitsioone ja riigi kaasatust?
Kliimaminister Kristen Michal ütleb, et Eesti väiksust ja asukohta silmas pidades on siin ühenduste hoidmine kriitiliselt tähtis. Sestap ei välista ta ka tulevikus järgmise riikliku lennufirma loomist.
Nordica saamislugu oli niigi lubamatult skandaalne. Selle lõpp – vähemasti riigi omanduses – ei tohi samasuguseks kujuneda, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.