Karl Märka: paljud riigi reklaamikampaaniad on puhas raharaisk
Kui riik tahab kulutada raha kodanike harimiseks, tuleb kampaaniaid läbi viia koostöös sisuloojatega, mitte valida kalleid kanaleid, millel sedasorti reklaam ei tööta, kirjutab finantstehnoloogiaettevõtte Hoovi tegevjuht Karl Märka.
Turu harimine on pikk protsess ja seda ei saavuta lööktöö korras, kirjutab Karl Märka. Riik ei paista seda mõistvat.
Foto: Erakogu
Ettevõtjana puutun ma iga päev kokku turunduse ja müügiga. Need kaks valdkonda on ettevõttele strateegilise tähtsusega. Reklaam ja aktiivne müük käsikäes on see, mis toob ettevõtjale leiva lauale, sest isegi oma valdkonna parima toote või teenuse loomisest ei ole kasu, kui see ei jõua klientideni.
Tänapäeva noortele seatakse tihtilugu kõrged ootused – tuleb olla kiire õppija, kohanemisvõimeline ning tark ajakasutaja. Kui sellele lisada siht saavutada edu nii õpingutes kui ka tippspordis, tekib valem, mida vähesed suudavad tasakaalustada. Just seda kombinatsiooni nimetatakse kaheseks karjääriks, mis on tänapäeva üheks arengusuunaks noorsportlaste karjääri kujundamisel.