• OMX Baltic0,2%281,65
  • OMX Riga−0,22%872,35
  • OMX Tallinn0,22%1 771,79
  • OMX Vilnius0,28%1 096,8
  • S&P 500−1,54%5 827,04
  • DOW 30−1,63%41 938,45
  • Nasdaq −1,63%19 161,63
  • FTSE 100−0,86%8 248,49
  • Nikkei 225−1,05%39 190,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,98
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,25
  • OMX Baltic0,2%281,65
  • OMX Riga−0,22%872,35
  • OMX Tallinn0,22%1 771,79
  • OMX Vilnius0,28%1 096,8
  • S&P 500−1,54%5 827,04
  • DOW 30−1,63%41 938,45
  • Nasdaq −1,63%19 161,63
  • FTSE 100−0,86%8 248,49
  • Nikkei 225−1,05%39 190,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,98
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,25
  • 31.10.17, 20:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hyundai kinnitab katuseluuki turvapadja

Austraalia autosait CarAdvice kirjutab, et autotootjatele masinaosasid valmistav Hyundai Mobis sai valmis maailma esimese üle katuse rullumise korral sõidukis viibijaid kaitsva katuseluugi õhkpadja.
Hyundai kinnitab katuseluuki turvapadja
  • Foto: Hyundai Mobis
Hyundai Tucsoni klaaskatus.
  • Hyundai Tucsoni klaaskatus. Foto: Hyundai Tucson
USA maanteeohutusameti andmetel paiskus aastatel 2010-2016 rullumise ajal katuseluugist välja 260 inimest. Ettevõtte sõnul on globaalne katuseluukide turg 7,82 miljardi USA dollari suurune ja kasvab aastani 2022 11 protsenti aastas. Suured panoraamkatused on samuti kasvava populaarsusega ja üha enam autotootjaid lisab neid ka lisavarustuse nimekirja. 
Kuigi uus toode paistab esialgu suure kardin-turvapadjana, on seda Hyundai Mobise sõnul siiski palju keerulisem välja töötada. Õhkpadi on integreeritud katuseluuki endasse ja selle täitumine algab auto tagaosast.
Aktiveerimine käivitub asendisensorist, mis saab aru, kui auto on üle katuse paiskunud - hetkel täitub õhkpadi 0,08 sekundiga. Kord täitunud, katab turvapadi enamuse katusest. Lisaks inimeste sõidukist väljapaiskumise takistamisele kaitseb padi ka pea- ja kaelavigastuste eest üle katuse rullumise korral.
Ilmselt läheb aega, enne kui tehnoloogia seeriaautodesse jõuab. Padi peab töötama ju nii kinnise kui ka lahtise luugi korral. Praegu arvab ettevõte selle tehnoloogia tootmisküpseks saavat aastaks 2019. Ilmselt on selle esimesteks kasutajateks Hyundai, Kia ja Genesis, millele Hyundai Mobis autoosasid tarnib.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 12:02
SEB: väikefirma vajab innovatsiooni, et murda välja mugavustsoonist
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele