• OMX Baltic−0,44%269,3
  • OMX Riga−0,11%870,9
  • OMX Tallinn−0,36%1 729,5
  • OMX Vilnius−0,05%1 040,52
  • S&P 5000,02%5 985,38
  • DOW 300,11%43 958,19
  • Nasdaq −0,26%19 230,72
  • FTSE 1000,06%8 030,33
  • Nikkei 225−0,43%38 555,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,93
  • OMX Baltic−0,44%269,3
  • OMX Riga−0,11%870,9
  • OMX Tallinn−0,36%1 729,5
  • OMX Vilnius−0,05%1 040,52
  • S&P 5000,02%5 985,38
  • DOW 300,11%43 958,19
  • Nasdaq −0,26%19 230,72
  • FTSE 1000,06%8 030,33
  • Nikkei 225−0,43%38 555,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,93
  • 18.01.18, 13:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

1962. aasta Monaco GP uskumatud kaadrid

Tänavune Monaco GP pakub ilmselt võidusõidumaailma üht keerulisemat väljakutset. Koos Le Mansi 24 tunni sõidu ja Indy 500 võiduajamisega peetakse võistlust tõeliseks mehe ja masina jõuprooviks.
1962. aasta Monaco GP uskumatud kaadrid
  • Foto: Flying Clipper
Kaasagne võistlus erineb siiski oluliselt sellest, milline Monaco GP ajahämarustes välja nägi, kirjutab Briti autoväljaanne CAR.
Internetti on üles pandud suurepärase kvaliteediga videomaterjal 1962. aasta Monaco Grand Prix'st, mis näitab kõnekalt, kui palju on kuulus Monte Carlo tänavarada viimase 55 aastaga muutunud. Nagu arvata võib, ei pööratud neil ammustel aegadel ohutusele erilist tähelepanu ja kaadrites vilksatavad nii rajale sattunud jalakäijad kui võidusõidusse mitte puutuvad sõidukid.
70 mm filmilindil olevad kaadrid on pärit Saksa dokumentaalfilmist “Flying Clipper aka Mediterranean Holiday” ja on kvaliteedilt pea samaväärsed tänapäevaste võiduajamiste videopildiga.
Kuigi suuresti sisaldab film kaadreid võidusõidust endast, on osa sõidukilt salvestatud materjalist pärit ilmselt ka treeningsõitudelt. Igatahes pakub video imelist ajareisi vana kooli võidusõidumaailma.
Paljud peavad praegust Monaco GPd endisaegse kohitsetud versiooniks, ent ilmselt on õiglasem öelda, et tänane võistlus pakub hoopis teistsugust väljakutset. Kaasaegne vormel-1 piloot peab hakkama saama palju laiemate, võimsamate ja paremat pidamist pakkuvate autodega. Edukaks osalemiseks tuleb 900hobujõulist sõidukit kiirelt ja ohutult rajabarjääride vahel hoida pea kaks tundi. See pole kaugeltki kerge ülesanne.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.11.24, 09:20
Juhtimine tasakaalus: Tiina Käsi teekond ja õppetunnid Nordea tipus
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele