• OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • 18.04.18, 14:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maailma kiireim kaameraauto

Mis juhtub, kui kokku saavad 200 000dollariline (160 000 eurot) Lamborghini Huracan ja 600 000 dollarit (485 000 eurot) maksev güroskoobi abil toimetav videokaamera? See pole trikiga küsimus - tulemuseks on maailma kiireim kaameraauto, kirjutab The Drive.
Maailma kiireim kaameraauto
  • Foto: Instagram / @idoaerials
  • Foto: Instagram / @idoaerials
Filmi- ja teletööstus kasutab sageli veidraid sõidukeid ja veokeid, et võtta üles sõidustseene. Näiteks Subaru WRX, mis tegi hiljuti tööd "Deadpool 2" võtteplatsil.
Kõnealune “Huracam” ühinebki nüüd kaameramasinate väärika kogukonnaga. Sõiduki ehitas Incline Dynamic Outlet, mis on tuntud aerokaadriteks vajaliku gimbal'i-tehnoloogia arendajana, et need dramaatiliselt õhukaadrid ikka siidiselt siledad oleks.
Siiski pole Top Gear'ilike autofilmide tegemine vaid kaamera seadmine kopterile või Lamborghini kapotile. Ettevõte kirjutas Instagramis, et sõiduki arendamise ja kaamera raami ja kontrollimiseks vajalike seadmete arendamiseks kulus kuid. Ripub ju üle superauto kapoti ääre vähemalt üle poole miljoni dollari eest tehnikat. Läks palju aega ja energiat, et valmis ehitada võimalikult stabiilne platvorm ka kõige pöörasemate sõidustsenaariumite jaoks.
Gimbal on pärit ettevõttest Gyro Stabilized Systems ja kaamera on Red Epic 8K. Tegemist on profivarustusega ja ükskõik mida Lamborghini ka lõpuks filmib, on saadud kaadrid ilmselt suurepärased. Masin on ka väga kiire, umbes 600 hobujõudu pakkuva V10 mootoriga on sõiduki tippkiiruseks 323 kilomeetrit tunnis. Nii on Huracan valmis püüdma ilmselt ka üsna nobedat saaki.
Kapotikaamera võib sõidukit muidugi veidi aeglasemaks muuta aga tegemist on siiski maailma kiireima spetsiaalselt kaameraautoks valmistatud sõiduvahendiga. Bugatti ehitas eelmisel aastal kiirete kaadrite jaoks ümber ühe Chironi, aga see oli ühekordne projekt. Värskeim filmigeenius “Huracam” on aga alles loometee alguses.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.02.25, 11:58
Mihkel Nestor: Eesti energeetikas konkurentsieelist pole ja on küsitav, kas see kunagi tuleb
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele