Oleme harjunud mõistega „kliendi lojaalsus“ ning ideaalsel juhul ostab lojaalne klient aina uuesti ja uuesti ning maksab raha arvel märgitud tähtajaks. Kliendikaardile üles ehitatud lojaalsusprogrammid ei toimi aga sellisena enam ammu, kirjutab Lindorff Eesti juhataja Kadrian Jaagund.
Kümneid kaarte kaasas kandev klient ei ole lojaalne kõigile kaardi jaganud firmadele, vaid ostab sealt, kus kaardiga parasjagu soodsamalt saab või mis pood teele jääb. Müüja saab kliendikaardiprogrammist küll teavet, mida, millal ja kuidas tarbitakse, ning aadressi, kuhu saata reklaami ja müügiahvatlusi, aga sellega ei seo ta klienti.
Ettevõte, mille jaoks on oluline vaid võimalikult palju kliendikaarti kasutavaid tarbijaid, kannab võlgu jäänud kliendi maha - aeg on ju raha. EASi uuringu kohaselt tuginetaksegi Eestis pika- ja lühiajaliste plaanide koostamisel pigem finantsteguritele. Tõeline kliendisuhe on aga nagu hingamine: sissepoole ja väljapoole. Win-win partnerlust hindav ettevõte keskendub turuteguritele ja näeb ka ettevõtte võlguolevas kliendis potentsiaali. Pikaajalisele kliendisuhtele keskenduv firma hoiab tuleviku klienti kliendipangas ajal, mil klient teenust ei tarbi või pole piisavalt maksejõuline uusi tooteid ostma.
Kliendipanga teenuse saab sisse osta nagu ükskõik millise pangateenuse. Kliendipangas kantakse maha see viiendik makseraksustesse sattunud klientidest, kes pole plaaninudki luua siiraid kliendisuhteid, ning keskendutakse neile, kelle makseraskused on põhjustanud majanduslikud näitajad: ettevõtetel turulangus või tarneprobleemid; tarbijatel töökaotus, palga alandamine või haigestumine. Neil 80 protsendil on õigus olla kliendipanga soovituslistis.
Personaalne kontakt kliendiga, reaalajas info kliendi maksekäitumisest ja selle analüüs annab võimaluse hinnata, millal tekib soovituslistis oleval kliendil valmisolek firma teenuseid taas tarbida. Sotsiaalmeediat parafraseerides pälvib makseraskused ületanud klient like’i, et saaks teda šeerida.
Kliendipangalt oodatakse müüja kõrge sotsiaalse maine teenimist. Võib tõdeda, et turul jäävad lojaalsust kasvatades võitjaks need, kes kliendi soove kõige kiiremini täita suudavad.
Seotud lood
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.