• OMX Baltic0,56%286,53
  • OMX Riga0,22%878,03
  • OMX Tallinn0,65%1 812,39
  • OMX Vilnius0,19%1 123,39
  • S&P 5000,88%6 049,24
  • DOW 301,24%44 025,81
  • Nasdaq 0,64%19 756,78
  • FTSE 1000,33%8 548,29
  • Nikkei 2251,53%39 624,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103,58
  • OMX Baltic0,56%286,53
  • OMX Riga0,22%878,03
  • OMX Tallinn0,65%1 812,39
  • OMX Vilnius0,19%1 123,39
  • S&P 5000,88%6 049,24
  • DOW 301,24%44 025,81
  • Nasdaq 0,64%19 756,78
  • FTSE 1000,33%8 548,29
  • Nikkei 2251,53%39 624,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103,58
  • 26.05.13, 14:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Igaühel on õigus olla kliendipanga soovituslistis

 Oleme harjunud mõistega „kliendi lojaalsus“ ning ideaalsel juhul ostab lojaalne klient aina uuesti ja uuesti ning maksab raha arvel märgitud tähtajaks. Kliendikaardile üles ehitatud lojaalsusprogrammid ei toimi aga sellisena enam ammu, kirjutab Lindorff Eesti juhataja Kadrian Jaagund.
Kümneid kaarte kaasas kandev klient ei ole lojaalne kõigile kaardi jaganud firmadele, vaid ostab sealt, kus kaardiga parasjagu soodsamalt saab või mis pood teele jääb. Müüja saab kliendikaardiprogrammist küll teavet, mida, millal ja kuidas tarbitakse, ning aadressi, kuhu saata reklaami ja müügiahvatlusi, aga sellega ei seo ta klienti.
Ettevõte, mille jaoks on oluline vaid võimalikult palju kliendikaarti kasutavaid tarbijaid, kannab võlgu jäänud kliendi maha - aeg on ju raha. EASi uuringu kohaselt tuginetaksegi Eestis pika- ja lühiajaliste plaanide koostamisel pigem finantsteguritele.  Tõeline kliendisuhe on aga nagu hingamine: sissepoole ja väljapoole. Win-win partnerlust hindav ettevõte keskendub turuteguritele ja näeb ka ettevõtte võlguolevas kliendis potentsiaali. Pikaajalisele kliendisuhtele keskenduv firma hoiab tuleviku klienti kliendipangas ajal, mil klient teenust ei tarbi või pole piisavalt maksejõuline uusi tooteid ostma.
Kliendipanga teenuse saab sisse osta nagu ükskõik millise pangateenuse. Kliendipangas kantakse maha see viiendik makseraksustesse sattunud klientidest, kes pole plaaninudki luua siiraid kliendisuhteid, ning keskendutakse neile, kelle makseraskused on põhjustanud majanduslikud näitajad: ettevõtetel turulangus või tarneprobleemid; tarbijatel töökaotus, palga alandamine või haigestumine. Neil 80 protsendil on õigus olla kliendipanga soovituslistis.
Personaalne kontakt kliendiga, reaalajas info kliendi maksekäitumisest ja selle analüüs annab võimaluse hinnata, millal tekib soovituslistis oleval kliendil valmisolek firma teenuseid taas tarbida. Sotsiaalmeediat parafraseerides pälvib makseraskused ületanud klient like’i, et saaks teda šeerida.
Kliendipangalt oodatakse müüja kõrge sotsiaalse maine teenimist. Võib tõdeda, et turul jäävad lojaalsust kasvatades võitjaks need, kes kliendi soove kõige kiiremini täita suudavad.
 
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 16.01.25, 11:56
Südikad väikeettevõtjad tulevad kriisidest võitjatena välja
Äripäeva raadio sisuturundussaade on pühendatud väikeettevõtete konverents-messile Südi 2025, kus jagavad kogemuslugusid väikeettevõtjad. Suurfirmade esindajad annavad nõu finantseerimise, energia-, IT-, tervise- ja personaliküsimustes.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele