• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • 10.09.13, 08:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinn-Tartu maantee kosugu realistlikult

Muistendi järgi ei saa Tallinna linn kunagi valmis ja kohati tundub, et Tallinn-Tartu maanteega võib minna samamoodi. Tegelikult tuleb aga teemat vaadelda laiemas kontekstis, tõdeb AS Lemminkäinen Eesti juht Sven Pertens. Küsimus ei ole ainult ühe maantee ehitamises. Võtmesõnadeks on teehoiu finantseerimine, järjepidevus ja valikud.
Mis tahes maantee rajamine on pikk protsess. Seetõttu on teehoiuks vaja läbivat strateegiat, mis ei saa pidevalt muutuda. Ennekõike peab otsustama, kui pika aja peale ette mõtleme. Võib lahendada jooksvaid probleeme ja tegeleda tagajärgedega. Võib mõelda valimistest valimisteni. Aga võib mõelda ka aastakümnete pikkusele perspektiivile. Seada prioriteedid ja leppida kokku põhimõtetes, mida järgitakse, sõltumata sellest, milline erakond parasjagu võimul on.
Samm selle eesmärgi suunas on teehoiu arengukava koostamine aastateks 2014-2020. Samas, arengukava 2010-2013 kohaselt peaks Koselt Mäo ristini juba praegu viima neljarajaline tee. Selle meenutamine pole kriitika, vaid meeldetuletus, et plaanid olgu realistlikud ja lähtugu majanduslikest võimalustest. Siinkohal veel paar meenutust.
2006. aasta. Ehitusbuum Eestis on täishoo sisse saanud, majandus kasvab kinnisvarasse paigutatava laenuraha toel ja kõik tundub võimalik. Opositsioon esitab riigikogus eelnõu, mis näeb ette Tallinna-Tartu maantee neljarajaliseks ehitamise aastaks 2015, sh Vaida-Mäo lõigul aastaks 2010. Koalitsioon lükkab eelnõu tagasi, põhjendades, et see ei ole piisavalt ambitsioonikas ja ehitamine peab toimuma kiiremini.
2013. aasta. Majandussurutis on üle elatud, kuid Eesti majandus ei kasva kuigivõrd, euroabi laekumises on paus ja õhulosside ehitamine päevakorrast maha võetud. Majandusministeerium tunnistab, et superristmike ehitamisega on vahepeal liialt hoogu mindud. Maanteeamet teatab, et uusehituste asemel keskendutakse rohkem teekatete seisukorra parandamisele. Tallinna-Tartu maantee ehitamise tempo on raugenud. Minister Juhan Parts kinnitab: me ei ole maantee ehitamisest loobunud, ehitame etapihaaval. Tark ei torma.
AS Lemminkäinen Eesti juhatuse esimees Sven Pertensi hinnangul ei ole kahtlust, et Tallinna-Tartu maantee saab varem või hiljem neljarajaliseks. Kuid piiratud rahaliste vahendite kasutamisel seisab otsustajate ees veel palju põhimõttelisi valikuid. Loe pikemalt tänase Äripäeva paberlehest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.12.24, 22:19
S&P Global Ratings agentuur tõstis Freedom24 ja Freedom Holding Corp. tütarettevõtete krediidireitinguid
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele