Bussifirma Sebe suuromanik Hugo Osula üritab enda sõnul ettevõtjana hoida nii kaugele kui vähegi võimalik nendest teenustest, mida riik kinni maksab.
„Olen lähtunud põhimõttest, et kui ma tahan ettevõtjana edukas olla, siis rahvas peab armastama seda teenust, mida me pakume,“ selgitab Osula. „Ja kõik töötajad alates bussijuhist kuni juhatajani peavad seda teenust armastama, ise tarbima, ise kasutama. Ja olema kogu aeg kursis, milline on üldsuse arvamus sellest. Saame seda teha ainult seal, kus me kogu teenuse protsessi juhime. Lõpuni välja.“
Sebe opereerib ka doteeritavatel Võru ja Ida-Viru maakonnaliinidel ning Tartu linnaliinidel ning. See kogemus lubab Osulal hinnata, et maakonnaliinidel Eestis praegu ilma riigi dotatsioonita hakkama ei saaks.
„Ma kardan, et lähiaastatel tuleb teatavates lõikudes võib-olla isegi linnadevahelist bussiliiklust hakata toetama, sest paratamatult on reisijaid vähemaks jäänud, ja palju vähemaks,“ lisab ta. „Õigemini, nad on koondunud. Piisab sellest, kui kusagil mingi ettevõte uksed kinni paneb – ja reisijad ongi läinud. Kohe mõjub. Või on kuskil tekkind uus tehas, siis on kohe vaja uut liini. Üle-eestiline liinivõrk on ikka väga dünaamiline praegu.“
Mootor Grupp ASi juhatuse esimehe Hugo Osula arvamusi bussiliikluse korraldamisest Eestis ja Põhjamaades, bussijuhtide palkadest ning riigi dotatsioonidest transpordile ja soovist selle valdkonna üle suuremat kontrolli saavutada saab lugeda tänase Äripäeva paberlehest.
Seotud lood
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.