Üks ettevõtja ütles mulle, et nad pole innovaatiline firma, vaid keskenduvad kasumi tootmisele. Innovatsioon on tõesti riskantne ning põhimõtet „uuenda või sure“ on veel tänagi paljudel keeruline mõista, kirjutab Euroopa Innovatsiooniakadeemia juht Alar Kolk.
Et innovatsioon ei sööks kasumit, vaid looks uut kasvu, tuleb tooteid ja teenuseid turule tuua koos klientidega. Ettevõtja ja õppejõud Steve Blank nimetab seda klientide leiutamiseks. Tema sõnul ei jää ükski uus toode või ärimudel ellu pärast esimest kohtumist klientidega. Enamasti saadakse siis infot, mida tuleks muuta toote või teenuse kontseptsioonis. Oluline on koos klientidega disainida 10 prototüüpi ning alles siis, kui klient on valmis uue toote eest maksma, tuleks alustada tootmise ja turustamise ettevalmistamist.
Enamasti arvavad aga firmad ja spetsialistid, et nad teavad ise, mida kliendid soovivad. Seetõttu ei ole enamik uutest toodetest edukad. Tehnoloogiate ja toodete kõrval muutuvad ka kliendid väga oluliselt.
Euroopa Innovatsiooniakadeemia juht Alar Kolk selgitab, et tootearendus tuleb kindlasti läbi viia koos klientidega ning toodete ümber tuleb arendada teenused, mis kliente kinnistavad ja uut väärtust loovad. Loe tema arvamuslugu tänase Äripäeva paberlehest.
Seotud lood
Eesti investorid on oodatud mitme põneva riigi kinnisvaraturule – ka Dubaisse. Kiirelt kasvav linn ja lisandunud elanikkond annavad arendajatele põhjust rõõmustamiseks.